حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک افزود: ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به اتمام رسید که ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی مجلس، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، اتفاقی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.
وی با انتقاد از فشارهای وارد شده بر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داوطبان اظهار داشت: عده‌ای تصور می‌کنند که با فشار مداوم به شورای نگهبان می‌توانند از مردم امتیاز بگیرند، از این رو مدام در حال تخریب این شورا و هیات‌های نظارت هستند و در این مسیر تلاش دارند که مردم را نیز با خود همراه کنند.
اسماعیلی گفت: این افراد باید بدانند که مردم در این راه با آنان همصدا نمی‌شوند و اگر در طول مسیر رسیدگی به صلاحیت افراد، شکایتی نیز دارند، از طریق قانون آن را پیگیری خواهند کرد.
امام جمعه قرچک در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، حوزه و دانشگاه مرکز انسان‌سازی است، انسان‌هایی که حاضر نشوند برای به دست آوردن دنیا، به ذلت و اسارت تن دهد.
اسماعیلی ادامه داد: دانشگاه و حوزه باید تهذیب، علم و احساس دین نسبت به جامعه، انسان‌های خدمتگزار تحویل کشور دهند،  اگر حوزه و دانشگاه وظیفه خود را به درستی انجام دهند، دین و دنیای مردم تأمین خواهد شد.

وی با تأکید بر دشمنی آمریکا با ملت ایران گفت: کشورهای اروپایی که مدام بر ادامه عمل  ایران به تعهدات برجامی تأکید داشتند این بار شکایتی علیه ایران به سازمان ملل ارائه کرده‌اند تا ایران برنامه موشکی و هسته ای خود را متوقف کنند.
امام جمعه قرچک گفت: کشورهای اروپایی هیچگاه مستقل نبوده و به دنبال منافع خود و آمریکا بوده‌اند و امروز تمامی تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، توسط کشورهای اروپایی اجرامی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.