پیروز حناچی روزسه شنبه درآئین افتتاح ۴۸ پروژه مشارکتی در منطقه ۲۱ شهرداری تهران توضیح داد: بخش عمده ای از مساحت منطقه ۲۱ را فضای صنعت تشکیل داده و به این دلیل این منطقه شهری، شرایطی خاص دارد.
وی افزود: ۳۶ درصد از صنایع فعال و غیرفعال در منطقه ۲۱ شهرتهران جای گرفته است.
به گفته شهردار تهران، خروج فضاهای صنعتی از شهرها بدلیل مسائل زیست محیطی و اجتماعی موجب برخی فرصت ها و تهدیدها می شود.
وی ادامه داد: هنگامی که بخش هایی از صنعت آزاد و فکری برای آنها نشوند، این فرصت تبدیل به تهدید می شود و به نظر من، فضای صنعتی باید فرصتی برای تحول در شهر باشد.

حناچی اظهار امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر از ظرفیت بخش های صنعتی و کارخانه ها برای توسعه تهران استفاده شود.
شهردار تهران همچنین به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین منابع پروژه های شهری اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت موجب تمرکز زدایی و واگذاری بیشتر اختیارات از دولت ملی به محلی می شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه فضای سبز در منطقه ۲۱ شهر تهران گفت: از آنجا که وزش باد در پایتخت از سمت غرب به شرق است بنابرای توسعه فضای سبز بسیار اهمیت دارد.

حناچی همچنین با اشاره به افتتاح ۲ پروژه شهری در چند وقت اخیر در مناطق شهرتهران گفت: افتتاح این پروژه ها نتیجه جرات و تصمیم گیری به موقع مدیریت شهری بود.

وی با بیان اینکه در شرایط سختی(اقتصادی) به سرمی بریم و همه از آن اطلاع دارید، تاکید کرد: نهایت دشمنی بدخواهان هم در ایجاد این شرایط سخت نقش داشته است.
حناچی با تقدیر از پشتیبانی اعضای شورای شهر تهران از مدیریت شهری گفت: با پشتیبانی اعضای شورای شهر این شرایط سخت را پشت سر می گذاریم و با تدبیر مدیران، سایر پروژه ها هم به بهرداری برسد.

شهروندان از روش های پاک در برای حمل و نقل استفاده کنند

شهردار تهران همچنین در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پویش سه شنبه های بدون خودرو یک ساله شد، گفت: از شهروندان می خواهم برای تردد از روشهای پاک تر حمل و نقل استفاده کنند و ما نیز برای توسعه حمل و نقل عمومی تلاش می کنیم.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در افتتاح و راه اندازی پروژه ها در پایتخت ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی، بخش خصوصی روش جدید تامین مالی است که در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.