به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی فرهادی روز یکشنبه در آیین تودیع حجت الاسلام توسلی امام جمعه شهرستان پردیس ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید توسلی که در محل نورالشهدای پردیس و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی  برگزار شده اظهار داشت: نماز جمعه بعد از استقلال دومین دستاورد مهم انقلاب اسلامی برای مردم است.

وی با بیان اینکه در هر هفته 2 هزار خطبه نماز جمعه در سراسر کشور خوانده می شود، اظهار داشت: اگر این خطبه‌ها هماهنگ و با محوریت موضوعی مشخص و حساب شده خوانده شود قوام و دوام بیشتری به انقلاب و حل مشکلات مردم می بخشد.

فرماندار تهران گفت: حجت الاسلام توسلی امام جمعه شهرستان و محور وحدت بود و در راستای وحدت استان نیز نقش خود را به خوبی ایفا می‎کردند.

فرهادی با بیان اینکه نماز جمعه محور وحدت مسلمانان است، خاطر نشان کرد: این محوریت مورد توجه دشمنان اسلام قرار گرفته و آنها از وحدت آفرینی نماز جمعه به دلیل نقش برآب شدن نقشه‌های خود می ترسند.

معاون عمرانی استاندار نیز در این آیین گفت: نماز جمعه منادی وحدت در بین مسلمین است.

 محمد تقی زاده افزود : نماز جمعه بدون انتصاب به احزاب مختلف، منادی وحدت و دارای ساختاری چند وجهی است که با ارائه خدمات مختلف  مشکلات مردم را مرتفع می‌کند.

وی اظهار داشت: نماز جمعه نقشی چند وجهی به عنوان پایگاهی عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در بین مردم دارد و مردم مرجعیت را به عنوان پناهگاه اصلی خود می‌شناسند.

وی افزود: نماز جمعه با وحدت آفرینی همه دیدگاه‌ها و سلایق را در کنار هم جمع می کند و روحانیت و مرجعیت پناهگاه اصلی مردم و هدایتگر و روشنگر جامعه در ادوار مختلف بوده و هستند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: در طول دفاع مقدس نماز جمعه و مساجد مهم‌ترین پایگاه اعزام و هدایت کمک های مردمی از این پایگاه‌ها بودند.

تقی زاده با اشاره به نقش روحانیون بعنوان راهنمای جامعه دینی و اسلامی در طول ادوار تاریخ  خاطر نشان کرد: وحدت در بین مردم یکی از شاخص‌های دین اسلام و ساده زیستی است و حجت الاسلام توسلی با به کارگیری صحیح این شاخص همواره با مردم بودند و مردم را درک کردند و مشکلات مردم را از خود دانستند.

فرماندار پردیس هم گفت: توفیق خدمت به نظام بسیار ارزشمند است و حجت الاسلام توسلی امام جمعه در سطح شهرستان در همه عرصه‌ها بدون منتسب بودن به جناح‌های مختلف فقط برای مردم شهرستان فعالیت و پیگیری داشتند و خدمات ویژه‌ای به شهرستان ارائه کردند چرا که دلسوزان نظام و انقلاب به وحدت آفرینی بین مردم توجه دارند.

عبدالعظیم رضایی گفت: اساس نظام جمهوری، حاکمیت اخلاق و آزادی است و امام جمعه پردیس در شهر بومهن برای ارتقای منطقه تلاش وافری داشتند و به منظور اجرایی شدن خدمات دولت و نهادها در سطح شهرستان در مجلس و کمیسیون تلفیق، با نمایندگان محترم مجلس، جهت ایجاد ردیف‌های خاص بودجه برای شهرستان پیگیری‌های زیادی داشتند و این فعالیت‌های مخلصانه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در نقاط مختلف کشور، هزار نماز جمعه برگزار می‌شود که حرف‌های تفرقه افکنانه برخی از افراد دلسردی افراد فهیم و دلسوز را به دنبال دارد و در این میان افرادی به وحدت بین مردم توجه دارند و تلاش زیادی جهت محوریت وحدت انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا،  این مراسم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده‌های معزز شهدا در بوستان نورالشهدای پردیس برگزار شد و انوشیروان محسنی بند پی طی حکمی از زحمات امام جمعه شهرستان پردیس تقدیر کرد.

حجت الاسلام حسین توسلی بیش از 8 سال امام جمعه شهرستان پردیس بود و از این پس حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی که قبلا امام جمعه صفادشت ملارد بودند، امامت نماز جمعه شهرستان پردیس را بر عهده می‌گیرد و حجت‌الاسلام توسلی که بازنشسته شدند در منطقه ساکن و مسئولیت حوزه علمیه پردیس را برعهده خواهد داشت.

شهرستان پردیس با  حدود 300 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.