محمد انشایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مواد اولیه برای شیشه گران سنتی در حال توزیع بوده و برای چرم کاران نیز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا مواد اولیه برای سایر رشته های هنری فراهم کنیم خاطر نشان کرد: این موضوع می توانند نیاز اساسی صنعتگران و فعالان این زمینه را فراهم کنند.

انشایی همچنین از ثبت نام بیمه هنرمندان برای حدود سه هزار صنعتگر فعال استان تهران ادامه دارد، گفت: هم اینک ۲هزار و ۲۰۰ نفر در قالب بیمه قالیبافان و یک هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه عشایر قرار دارند.

معاون صنایع دستی استان تهران بیان کرد: با توجه به برقرار نشدن بسته اعتبارات دولت برای بیمه هنرمندان، در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی برای این افراد به مشکل برخورده است.

به گفته وی میزان اعتبارات بیمه هنرمندان پایان سال مشخص خواهد شد.

انشایی همچنین به اجرای طرح درجه بندی ۸۰ کارگاه صنایع دستی استان تهران اشاره کرد و افزود: در درجه بندی کارگاه‌ها در صدد هستیم تا فضای مناسب کارگاهی، کیفیت تولید، تیراژ تولید و شرایط محیطی را بررسی کرده و در پایان نیز درجه عالی و یک و دو را به این واحدها تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۱۰۰ کارگاه حائز درجه بندی قرار گرفتند گفت: نتایج درجه بندی کارگاهها تا پایان ماه توسط کارشناسان و بازرسان این نهاد مشخص خواهند شد.

معاون صنایع دستی استان تهران همچنین از ارائه کارگاههای آموزشی و نشست تخصصی برای فروش بهتر و بسته بندی مطلوب برای هنرمندان خبر داد و بیان کرد: کارگاه آموزشی اصول فنون مذاکره در سالن خانه مشق منطقه ۹ (به مدت چهار هفته از هفتم آذر ماه) و نشست بسته بندی و تجاری سازی صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی ( ۱۲آذرماه) برگزار می‌شود.

استان تهران در زمینه رشته های هنری چرم، شیشه گری سنتی، زیور آلات، منبت و معرق چوب، نساجی، سراجی سنتی و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور پیش تاز بوده و هم اکنون بیش از ۷ هزار نفر هنرمند در یکهزار کارگاه فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.