مسعود ایلکا در سخنرانی پیش از خطبه های این هفتهٔ نماز جمعه بخش رودبار قصران اظهار داشت: در راستای اصلاح الگوی کشت و ایجاد کشت مدرن در سطح شهرستان و احداث گلخانه های کوچک مقیاس وزارت جهاد کشاورزی اقدام به حذف بسیاری از استعلامات روند صدور مجوزهای لازم این بخش کرده است.

وی تصریح کرد: این امر منجر می شود تا کشاورزان در شهرستان ما که تنها ۵ الی ۶ ماه فرصت کشاورزی دارند در اراضی کوچک خود اقدام به کشت و برداشت محصولات گلخانه ای کرده و در طول سال به طور مستمر تولیدات محصولات کشاورزی را داشته باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: در تلاش هستیم تا با بهره برداری از مرکز فروش محصولات کشاورزی و دامی در حد فاصل دو بخش لواسانات و رودبار قصران چرخه را از زمان تولید تا عرضه محصولات کامل کنیم و واسطه ها حذف شود تا سود زحمات کشاورزان به خود آنها تعلق بگیرد و اقتصادی کردن تولید محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر تأکید کرد: انتظار داریم شوراهای اسلامی و دهیاران با شرکت هایی که از طرف جهاد کشاورزی برای نقشه برداری اراضی کشاورزی و صدور سند در روستاها حاضر می شوند همکاری کنند.

ایلکا همچنین بر صرفه جویی در منابع پایه تولید تأکید کرد و گفت: در راستای حفظ منابع آبی و جلوگیری از فرسایش خاک باید اقداماتی نظیر اجرای سیستم آبیاری نوین و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیرمجاز را جدی بگیریم.

رئیس جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست کلان جهاد کشاورزی امنیت غذایی و سلامت تولید محصولات است لذا در این بخش با بکارگیری کارشناسان مجرب در سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی با ارتقا اطلاعات فنی کشاورزان، بکارگیری بهینه سموم و کودهای شیمیایی، حذف سموم آلاینده و کاهش باقی ماده سموم در محصولات کشاورزی بتوانیم محصولات سالم و ارگانیک به دست مصرف کندگان برسانیم.

وی تصریح کرد: این اقدامات از برنامه های پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی است تا از این طریق با تهدیدات کشورهای دشمن که چشم دیدن خودکفایی ما را ندارند و قصد دارند با تحریم و دخالت استعمارمان کنند مقابله کنیم.

ایلکا همچنین بیان داشت: در تلاش هستیم تا در راستای رفع تداخلات اراضی کشاورزی که بین ملی و غیرملی بودن آنها تعارض وجود دارد با همکاری ادارات منابع طبیعی، ثبت و دارایی با کمک تصاویر هوایی و نقشه های موجود مشکل را برطرف کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به جبران خسارات سیلاب فصل بهار اعلام کرد: ۱۲۵ کشاورز شهرستان شمیرانات در سامانه سجاد معرفی شدند ک هفتهٔ اخیر ۱۱۷ نفر آنها تائید و برای پرداخت بخشی از خسارت وارده معرفی شدند؛ اطلاعات ۸ نفر باقی مانده نیز در دست بررسی قرار دارد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران دارای ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۲۹ هزار تن محصول دامی و کشاورزی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.