به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل نجار در حاشیه نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها نقش مصالح و نظارت حائز اهمیت است اظهار داشت: در این شرایط باید به  مسئله ایمنی و رعایت استاندارد مصالح در ساخت و سازها توجه کنیم و این بی توجهی موجب می شود که ساختمانی با عمر کم در برابر زلزله آسیب ببیند.

وی تاکید کرد: باید ساخت و سازها در کشور به گونه‌ای انجام شود که یک ساختمان حداقل ۸۰ سال عمر کند و همچنین تا ۱۰۰ سال داوم داشته باشند و در کشورهای جهان و حتی کشور خودمان ساختمان هایی داریم که با قدمت بیش از ۱۰۰ سال همچنان فعال هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: راهکارهای مختلفی برای کاهش خسارت در زمان زلزله داریم که یکی از این راهکارها بحث آموزش است که متولی اصلی آن صدا و سیما است.

به گفته وی، شاهد بودیم که در زلزله ملارد شهروندان تهرانی رفتاری از خود نشان دادند که مناسب نبود و این نشان از عدم آموزش‌های لازم داشت به همین دلیل از صدا و سیما می‌خواهیم که با توجه به شرایط کشورمان بیشتر به این موضوع توجه کند.

نجار خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات مناسب که در حوزه آموزش انجام شده سهم آموزش در بحران حدود ۱۰ درصد است که باید ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.