به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این نمایش روایتی تازه از بازماندگان کربلا در شهر شام را به تصویر می‌کشد.

در این نمایش زنی به نام هند از کنیزان خاندان بنی هاشم(ع) که همسر یزید بود راوی داستان است، در این روایت ابتهال دختری از قوم یهود از شهادت حضرت رقیه(س) متاثر می‌شود و به دین اسلام روی می‌آورد.

شیدا توانا سرپرست گروه، وحیده سادات درباری طراح صحنه و لباس، مانا سادات و هستی سادات تهرانی‌نژاد، زهرا کلانتر، زینب سادات و هانیه سادات موسوی، اسماء زارع، اسماء و رقیه سادات شکرانی، زهرا سادات هاشمی، آلاء اولاور، فاطمه سادات اعلانی، زهرا صادقیان، تارا گودوندی، مرضیه سادات و وحیده سادات مرتضوی، زهرا کیاشمشکی، ریحانه پور رمضان، آزاده ایمانی، رقیه سادات شکرانی عوامل و بازیگران این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای هستند.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایش محشر شام می‌توانند ۱۳ تا ۱۷ مهر ساعت ۱۶ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۱۹ تماس بگیرند.

تعزیه‌خوانی  «فاتح شام» در فرهنگسرای هنگام

گروه تعزیه‌خوانی قمر بنی هاشم(ع) همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم آیینی تعزیه‌خوانی فاتح شام را در فرهنگسرای هنگام برگزار می‌کند.

این تعزیه روایت کوچ زنان و کودکان خانواده امام حسین(ع) به دستور عمر سعد در ۱۱محرم از کربلا به سوی کوفه است، در هنگام حرکت از کربلا عمر سعد دستور داد که اسرا را از قتلگاه عبور دهند و اسرا روز ۱۲ محرم وارد کوفه شدند و در اثر تبلیغات عبیدالله بن زیاد که اسرا را خارجی معرفی کرده بود مردم کوفه با شادی برای دیدن اسرا آمده بودند اما با خطابه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) شادیشان به عزا تبدیل شد. حضرت زینب (س) در مجلس یزید او را با سخنرانی اش رسوا کرد.

علاقه‌مندان برای تماشای این تعزیه می‌توانند امروز (۱۳ مهر) از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به فرهنگسرای هنگام واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند مراجعه کنند.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.