به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز سه شنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: گاه در یک اتفاق کوچک مانند پارک کردن خودرو، شاهد تیراندازی در این بخش از استان بوده ایم.

وی البته به اقدامات این فرماندهی برای کاهش این اقدام نیروهای پلیس شرق تهران و بهبود این رتبه اشاره ای نکرد.
عزیزی با اشاره به اقدامات فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران طی یکسال گذشته گفت: در این مدت ۲۳ هزار و ۹۰۰ مورد سرقت در سطح شهرستان های شرق استان تهران رخ داده که ۷۰ درصد از این سرقتها کشف و اموال به مالباختگان برگردانده شد.
وی بیشترین عامل سرقت ها را مربوط به معتادین متجاهر اعلام کرد.
عزیزی گفت: طی یکسال گذشته، ۴ هزار و ۹۶۹ فقره نزاع دسته جمعی در شهرستان های شرق استان تهران رخ داده که پیشگیری از وقوع این جرائم، به فرهنگسازی مناسب بین افراد جامعه نیاز دارد.
وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، طی یکسال گذشته ۳ هزار و ۳۸۶ نفر خرده‌فروش و ۱۷۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و۵ باند بزرگ حمل و توزیع مواد مخدر منهدم شدند.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: نیروی انتظامی برخورد با تخلفات اقتصادی و مبارزه با باندهای قاچاق را در اولویت خود قرار داده و طی یکسال گذشته، ۶۰۶ فقره کالای قاچاق به ارزش ۱۰۹ میلیارد تومان کشف کرده است.
وی افزود: نیروی انتظامی تلاش دارد تا با فرهنگ سازی، از پشتوانه مردمی خود حراست کرده و به اعتماد جامعه به پلیس بیافزاید، حاصل این اطمینان بخشی به مردم را میتوان در ۹۱۵ هزار و ۶۲ مورد تماس مردمی با فوریتهای پلیسی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان طی یکسال گذشته مشاهد کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل، از رشد ۱۰۶ درصدی برخوردار شده است.
عزیزی شعار امسال هفته نیروی انتظامی را "پلیس هوشمند، امین مردم" اعلام کرد و افزود: این شعار به منظور افزایش ارتباط موثر مردم با نیروی انتظامی در نظر گرفته شده چرا که بدون حضور مردم، طرح های پلیس، به نتیجه مطلوب ختم نمیشود.
۱۱ تا ۱۷ مهرماه هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.