به گزارش ایرنا، محمد صیدلو در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین گفت: کمبود معلم فقط به شهرستان های استان تهران مربوط نمی شود بلکه مشکلی است که اکثر مناطق کشور با آن دست و پنجه نرم میکنند ولی تلاش شد تا با برنامه ریزی و اختصاص ساعات خالی به معلمان به صورت حق التدریس، این مشکل برطرف شود.
وی گفت: درتابستان امسال، حدود ۵ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تقاضای انتقال به سایر استانها را ارائه کردند که این امر نیز به مشکلات کمبود معلم در این بخش از استان افزوده بود.
صیدلو با اشاره به سهمیه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در جذب نیرو گفت: سازمان سنجش در قالب ماده ۲۸، اقدام به استخدام نفرات برگزیده در آزمون کرده و برای شهرستانهای استان تهران، یک هزار و ۵۰۰ نفر در نظر گرفته شد.
وی از آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم ترین ارگان های آینده ساز کشور یاد کرد و افزود: در چند دهه گذشته، برخی آموزش و پرورش را به چشم وزارتخانه هزینه زا می دیدند که این امر، مشکلات عدیده ای را برای این مجموعه به همراه داشت.
صیدلو گفت: هر چه در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود، سرمایه‌گذاری مهمی برای برای آینده کشور است از این رو تمام نهادها و ادارات کشور باید برای آینده بهتر کشور، یاریگر آموزش و پرورش باشند تا جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم.
وی اظهار داشت: اگر کشور از آموزش و پرورشی قوی، مستحکم و پویا برخوردار باشد، آن کشور در تمامی عرصه ها از پیشرفت پویا برخوردار میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، تربیت آینده سازان کشور وظیفه  اصلی آموزش و پرورش است و این تربیت، به ورود افراد به دانشگاه محدود نمیشود بلکه تربیت اصلی، تبدیل کودکان به انسان های شریفی است که در هر شغلی، انسانیت را اولویت خود قرار دهند.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.