به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران توضیح داد: در آغاز هفته دفاع مقدس قرار داریم، مقطعی که نه تنها در تاریخ انقلاب اسلامی، بلکه در تاریخ معاصر ایران بی نظیر و الگویی از ایستادگی و فداکاری یک ملت در دفاع از وطن و تمامیت ارضی خود برای جهانیان است.

وی ادامه داد: در جهان دو قطبی قرن بیستم، ملتی مستقل و برخاسته از انقلابی نوپا در برابر رژیمی سراسر مسلح و مورد حمایت دو ابرقدرت شرق و غرب، توانست بایستد و بدون واگذاری ذره ای از خاک خود، از جنگ و خون به صلحی سرافرازانه و سبز برسد.

هاشمی افزود: جا دارد از بیش از ۲۰۰ هزار شهید دفاع مقدس و جانبازان ورزمندگان آن دوران که در حقیقتی نهفته متعلق به آنهاست یاد کنیم که امنیت امروز ما نتیجه جانفشانی دیروز آنهاست.

به گفته هاشمی، اکنون که شرایط خطرناک جهان اسلام و جنگ های تمام نشدنی در منطقه را می بینیم به درایت، تدبیر و از خودگذشتگی بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی که بعنوان فرمانده کل قوا، دوران ایستادگی را رهبری کردند و تلخی جنگ را به شیرینی صلح پیوند دادند، پی می بریم، اگرچه امام پیش از آنکه رئیس رژیم بعثی به شکست خود و واگذاری هرآنچه که جمهوری اسلامی می خواست، اعتراف کند، رحلت کردند، اما افتخار و پیروزی در دفاع مقدس در تاریخ برای ایشان ثبت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر تجربیات گرانقیمت دفاع مقدس سرلوحه عملکرد مسئولان کشور قرار گیرد، یقینا هیچ قدرتی قادر به تهدید و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی نخواهد بود.

وی گفت: بی مناسبت نیست در اینجا یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سایر فرماندهان دفاع مقدس که با به جان خریدن خطرات، جان و آبروی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با دفاع مقدس، در سخت ترین نبرد تاریخ معاصر برخلاف جنگ های گذشته اجازه جدایی یک وجب از خاک ایران را ندادند.
تهرام/۹۳۴۳/۳۲۲۵//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.