حامد پورنسیمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم تعزیه را دوست دارند، کودکانی که نمایش تعزیه را می‌بینند با واقعه عاشورا، امام حسین (ع) و خاندان پاکش و دشمنان اباعبدالله (ع) آشنا می‌شوند و درک بهتری از واقعه عاشورا پیدا می‌کنند.

وی افزود: تعزیه یا شبیه‌خوانی یکی از قدیمی‌ترین نمایش‌های مذهبی و سنتی است و تعزیه خوانان از این سبک برای به تصویر کشیدن واقعه کربلا استفاده می‌کنند.

رییس انجمن تعزیه شهرستان پردیس ضمن تقدیر از حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری پردیس و بومهن، اظهار داشت: پس از برگزاری هر تعزیه کودکان و نوجوانان زیادی درخواست آموزش و شرکت در تعزیه خوانی را دارند و پس از ایام عزاداری، برگزاری کلاس‌های آموزشی تعزیه را در سرای محله جانبازان در پردیس و فرهنگسرای مهر بومهن را در دست اقدام داریم.

پورنسیمیان با بیان اینکه آقایان برای حضور در کلاس‌های آموزشی تعزیه خوانی محدودیت سنی ندارد، اظهار داشت: شهروندان از ۵  تا ۸۰ سال امکان حضور در کلاس‌های آموزشی یاد شده را  دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ گروه فعال و یک گروه حرفه‌ای تعزیه خوان ۱۵ نفره درسطح شهرستان پردیس فعالیت دارند.

رییس انجمن تعزیه شهرستان پردیس با اشاره به فعالیت‌های انجام شده اظهار داشت: از ابتدای محرم امسال، چهل و پنج برنامه را با دوازده گروه تعزیه‌خوان در مناطقی نظیر؛ نورالشهدای‌پردیس، حسینه‌روستای‌گلخندان قدیم، مهدیه و فرهنگسرای مهر شهربومهن، افسریه تهران، ایوانکی،سمنان و دماوند اجرا کردیم.

پورنسیمیان با بیان اینکه شروع سال تحصیلی با ماههای محرم و صفر مصادف شده است،خاطر نشان کرد: اجرای تعزیه در مدارس یکی دیگر از برنامه های این انجمن برای شناخت بهتر دانش آموزان از قیام عاشورا است.

وی ضمن گلایه از مداحانی که برای مجالس عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم مبالغ نامتعارف دریافت می‌کنند، اظهار داشت: دریافت وجه برای مداحی و زنده نگهداشتن یاد شهدای کربلا کار درستی نیست و برای مجلس امام حسین (ع) کسی نباید قیمت تعیین کند.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.