به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز چهارشنبه در جلسه مشترک با مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پیشوا از ظرفیت های ویژه ای در حوزه کشاورزی و صنعت برخوردار است ولی با توجه به آن که  این شهرستان در انتهایی ترین نقطه استان تهران واقع شده، این ظرفیت های نتوانسته آن طور که شایسته است، زمینه ارتقاء منطقه را فراهم کند.
وی افزود: پیشوا در حوزه کشاورزی و به ویژه کشت های گلخانه ای، رتبه نخست استان تهران را در اختیار دارد و سهم مهمی از مواد غذایی در حوزه کشاورزی و دامپروری را در استان تهران تولید می کند.
فرماندار پیشوا افزود: در حوزه صنعت نیز پیشوا با داشتن شهرک صنعتی یک هزار و ۴۰۰ هکتاری که از زیر ساخت های مناسب برخوردار است، توان استقرار صنایع مختلف را دارد ولی به دلیل مشکلات موجود در حوزه راه های ارتباطی،  نتوانسته در جذب سرمایه گذار گام های اساسی را بردارد.
وی تأکید کرد: یکی از اساسی ترین راه های برون رفت از وضعیت موجود، اتصال پیشوا به محور قم گرمسار است که این مهم جز با مساعدت و نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی محقق نمی شود.
عباسی افزود: پیشوا با وجود سابقه مذهبی و فرهنگی و میزبانی از امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع)، از داشتن زیرساخت های فرهنگی بی بهره  است و شهرک های جدیدالاحداث، از داشتن مراکز فرهنگی محرومند.
وی گفت : هر چند که احداث یک مجموعه فرهنگی،هنری در دستور کار مسئولان شهرستان پیشوا قرار دارد ولی برای آغاز عملیات اجرایی و تکمیل آن اعتبارات ویژه ای لازم است تا بتوان مطالبات مردم را پاسخ داد و رضایت آنان را جلب کرد.
وی با اشاره به ارتقاء جلیل آباد از روستا به شهر اظهار داشت: طرح هندسی میدان ورودی جلیل آباد مدت هاست که تهیه شده ولی به دلیل کمبود اعتبارات، عملیات آن آغاز نشده لذا با توجه به شهر شدن این منطقه، درخواست  می شود تا با تأمین اعتبار مورد نیاز، هر چه سریعتر این پروژه عملیاتی شود. 
فرماندار پیشوا از احداث سایت اداری شهرستان، رفع مشکلات مجتمع های مسکونی حوزه راه و شهرسازی از جمله خورشید هشتم، ولایت، کوثر، آژینه، پارسارگاد،  تسریع در اجرای طرح بازآفرینی شهری و تمدید قرارداد واگذاری قطعات شهرک نقش جهان از جمله مشکلاتی است که رفع آن به مساعدت و همراهی مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیاز دارد.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.