به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، مراسم عاشورای حسینی صبح امروز در مسیرهای مختلف و پرتردد تهران آغاز شد که با برافراشته شدن پرچم های دسته جات و به صدا درآمدن طبل‌ها، سنج‌ها شور و حرارت خاصی در وجود عاشقان اباعبدالله ایجاد می کرد.

همچنین امروز مراسم تعزیه و شبیه خوانی توسط گروه‌ها و دستجات عزاداری در جهت احیای فرهنگ حسینی و تبیین نهضت تاریخ‌ساز امام حسین(ع) برگزار شد که این گروه های نمایشی شکوه واقعه جانسوز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) و یاران با وفایش را به تصویر کشیدند.

عزاداران حسینی که با دسته جات منظم در حال حرکت در خیابان های تهران بودند هنگام برخواستن گلبانگ اذان در صف های منظم و پر شور فریضه نماز ظهر را به جماعت به جا آوردند.

مراسم عاشورای حسینی به صورت متمرکز در میدان امام حسین(ع) پایتخت

چندین سال است که عزاداری به صورت متمرکز در میدان امام حسین برگزار می شود و سال به سال این اجتماع معنوی بزرگ گسترش می یابد و  این اجتماع بزرگ در روز عاشورای امسال جلوه دیگری به خود گرفت.
همچنین مردم خیر تهرانی در گوشه و کنار شهر با برپایی ایستگاه‌های نذری و یا درب منازل خود با توزیع نذوراتی شامل غذا، چای، هندوانه، شربت و غیره از عزاداران پذیرایی و استقبال می کردند.

 فرهنگسرای عترت که در میدان امام حسین(ع) تهران واقع است برنامه های مختلف فرهنگی با عنوان «جلوه سوگ» با برپایی غرفه های فرهنگی در جهت بصیرت افزایی سوگواران تدارک دیده بود.
از ابتدای آغاز مراسم عاشورای حسینی در پایتخت خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف در مسیر های پرتردد پایتخت به دنبال شکار تصاویری بودند که بتوانند با ثبت این وقایع، جلوه هایی از حضور ارادتمندان به سیدالشهدا را برای مخاطبان خود ارسال کنند.

تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.