علیرضا صادقی روز پنجشنبه در حاشیه تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای گل تپه بخش قلعه نو به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان از ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی در بخش مرکزی با حکم قضایی تخریب شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز، خارج از حریم شهری بخش قلعه نو و به صورت چهار دیواری در اراضی کشاورزی روستای گل تپه کبیر احداث شده بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی و بخشداری تخریب شد.

صادقی با اشاره به اینکه بخش قلعه نو با وجود اراضی مستعد و آب مناسب مرکز کشاورزی شهرستان ری محسوب می شود، عنوان کرد: با تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز، ۲.۵ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی بخش قلعه نو آزاد سازی شد.

وی اظهار داشت: تمامی ساخت‌ و سازهای صورت گرفته در بخش قلعه نو زیر ذره‌ بین بازرسان قرار دارد و با هر مورد بدون مجوز برخورد قانونی می شود.

بخشدارقلعه نو با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو به دنبال سواستفاده از اراضی کشاورزی هستند، ابراز کرد: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و خرید باغ و یا باغ ویلا هستند، پیش از هر گونه معامله، وضعیت زمین را از بخشداری قلعه نو و یا اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری استعلام نمایند.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو است.

۳۲۱۸//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.