به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان قرچک که با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: قرچک از نظر جمعیت در وسعت 90 کیلومتر مربعی، از تراکم بالایی برخوردار است ولی در مقایسه با جمعیت سایر شهرستان ها، اعتبارات کمی به شهرستان اختصاص داده می شود.
وی افزود: از بدو تاسیس شهرستان و جدا شدن از ورامین، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای اختصاص داده شده به قرچک اندک است به طوری که در سال 91 ، تنها 5 میلیارد تومان از این محل به شهرستان اختصاص داده شده و در سال دوم، اعتبارات با شیب ملایم افزایش یافت.
وی اعتبارات تملک دارایی شهرستان قرچک در سال 97 را 11 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از میزان اعتبار اختصاص پیدا کرده به شهرستان تاکنون 2 میلیارد تومان برای پروژه های مختلف جذب شده است.
خطیبی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات تملک دارایی اختصاص پیدا کرده به شهرستان قرچک، 65 پروژه تعریف شده که به 31 پروژه اعتبار تخصیص داده شده است.
وی گفت: در سند توسعه قرچک، ایجاد شهرک سفال برای این شهرستان درنظر گرفته شده و اواخر سال گذشته این امر ابلاغ شد تا در حوزه گردشگری، فرصت های شغلی پایداری برای جوانان جویای کار ایجاد شود.
وی با اشاره به تلاش دولت در راه اندازی شهرک صنعتی قرچک گفت: شهرک صنعتی قرچک به دلیل برخورداری از مزیت های زیاد از جمله نزدیکی به پایتخت و ارائه مشوق به سرمایه گذاران، از رونق بسیار خوبی برخوردار است و در حال حاضر 750 فقره قرارداد برای استقرار صنایع منعقد شده است.
فرماندار قرچک تأمین آب شرب را یکی از مشکلات شهرستان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 38 حلقه چاه و حق آبه 20 درصدی از سد ماملو، آب شرب شهرستان قرچک را تأمین می کند که خشکسالی های اخیر باعث شده تا نیمی از این چاه ها از مدار بهره برداری خارج شود.
وی افزود: افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به آب، به بازنگری در تخصیص حق آبه سد ماملو به قرچک نیاز دارد.
وی ورود فاضلاب تصفیه نشده به سمت قرچک را تهدیدی برای محیط زیست و آلوده شدن خاک و آب اعلام کرد و افزود: با وجود آن که قرچک از آلودگی پالایشگاه های اطراف شهرستان متأثر می شود ولی تاکنون عوارض آلایندگی به قرچک اختصاص پیدا نکرده لذا از استانداری تهران درخواست می شود تا در این خصوص مساعدت لازم را با منطقه انجام دهد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.