به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) به هفته غبارروبی مساجد اشاره کرد و گفت: دست اندرکاران مساجد علاوه بر تعمیرات ساختمانی و زیبا سازی در دهه غباروبی مساجد باید به دنبال احیاء جایگاه معنوی و باطنی مساجد نیز باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شدت گرفتن تحریم های نفتی آمریکا و با بیان اینکه آمریکایی های شکست سنگینی را در سوریه و عراق از ایران متحمل شده اند گفت: هدف اصلی آمریکا از تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایجاد جنگ رسانه ای و تبلیغاتی است.
شاهچراغی اظهار داشت: آمریکایی با سرمایه گذاری هفت تریلیون دلاری در سوریه و تشکیل داعش باز هم نتوانستند جلوی ایران و محور مقاومت کاری از پیش ببرند، امروز با تحریم نفتی ایران به دنبال جبران شکست سنگین خود هستند.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها و متحدانشان با متوسل شدن به تحریم و تهدید هرگز نمی توانند جلوی اراده ملت ایران ایستادگی کنند افزود: اگر روزی جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود، هیچ کشور دیگری حق فروش نفت و عبور از تنگه هرمز را نخواهد داشت.
شاهچراغی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با بستن تنگه هرمز و ناامن کردن این منطقه استراتژیک جلوی فروش نفت تمام کشورهای را خواهد گرفت.
وی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران به مناسب آغاز هفته کارگر اشاره کرد و یادآور شد: یکی از نکاتی که ایشان به کارگران گوشزد کردند این بود که در سایه کار و تلاش جهادی می توانیم رونق را در کشور ایجاد کنیم و با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جلوی تحریم های دشمنان ایستادگی نماییم.
امام جمعه شهرری با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تاکید بسزایی در خصوص رفاه و آسایش زندگی کارگران دارند اضافه کرد: امروز رفاه، آسایش، عزت و احقاق حق کارگران باید دغدغه مسئولان باشد.
شاهچراغی تصریح کرد: جایگاه کارگر به قدری در جامعه اسلامی بالا است که پیامبر گرامی اسلام(ص) دست کارگر را بوسید و بر حرمت آتش جهنم بر دستان این قشر تصریح فرمود.
امام جمعه شهرری در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن روز شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند یکی از کارهای مهم تمامی آحاد جامعه باید تکریم و قدردانی از جایگاه رفیع معلم باشد.
3218//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.