به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز سه شنبه در جلسه شورای کشاورزی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: کشاورزی ارتباط مستقیمی با شرایط آب و هوایی دارد و تغییرات دما، دسترسی به آب و وضعیت آفات و بیماری های گیاهی گاه باعث می شود که کل محصول یک مزرعه نابود شود.
وی اظهار داشت: این که برخی از کشاورزان رغبتی برای بیمه کردن محصولات خود نشان نمی دهند شاید به این دلیل باشد که شرکت های بیمه گذار به تعهدات خود عمل نمی کنند که این مهم به آسیب شناسی مناسب، جبران سریع خسارت اراضی حادثه دیده و نیز ارائه مشوق های لازم نیاز دارد.
وی گفت : بارندگی های شدید اخیر و تغییرات دمایی ماه های گذشته، لزوم توجه به بیمه محصولات کشاورزی را بیشتر کرده تا در صورت بروز هر گونه حادثه، گوشه ای از ضرر کشاورزان جبران شود.
خطیبی اظهار داشت: در سال زراعی جاری یک هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی قرچک زیر کشت غلات و 50 هکتار زیر کشت محصول کلزا رفته است.
وی با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با آفت سن غلات اظهار داشت: برای تحقق هدف خودکفایی در تولید گندم لازم است تا نسبت به مبارزه با آفت سن غلات اقدام شود چرا که مراکز خرید دولتی، از تحویل گرفتن محصولات سن زده امتناع می کنند.
فرماندار قرچک با بیان این که توسعه کشت گلخانه ای مهمترین محور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه ای باعث مدیریت مصرف آب شده و دفع آفات و بیماری های گیاهی با موفقیت بیشتری همراه می شود.
وی با بیان این که هم اکنون 12 هکتار کشت گلخانه ای در قرچک انجام می شود افزود: روستای ولی آباد ظرفیت توسعه 30 هکتار گلخانه را دارد و با توجه به تسهیلات ویژه ای که دولت برای ایجاد گلخانه در اختیار کشاورزان قرار می دهد، در برنامه های کوتاه مدت، تعهد شهرستان در ایجاد 15 هکتار گلخانه در سال جاری محقق شود.
قرچک 7 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.