به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، احد جاودانی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت‌ های هنری فرهنگی و دینی را پیگیری می‌کند و این جشنواره از جمله برنامه هایی است که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی شده و اجرای آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است.
وی با بیان اینکه این جشنواره به موضوع دو کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می‌پردازد افزود: کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم مورد توجه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: جشنواره ملی حکمت و نیایش از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده و به صورت ملی در کشور برگزار می‌شود.
جاودانی خاطرنشان کرد: نام حکمت برگرفته از کتاب نهج البلاغه و نیایش نیز برگرفته از کتاب صحیفه سجادیه است.
وی در خصوص این جشنواره اظهار داشت: آثار تولیدی از سال 90 تاکنون می‌توانند در این جشنواره بررسی شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: جشنواره ملی حکمت و نیایش در سه بخش پژوهشی، ادبی و هنری برگزار می شود که در بخش پژوهشی علاقه مندان می توانند پایان نامه ، کتاب، نسخ خطی ارائه کنند.
وی درباره بخش ادبی این جشنواره اظهار داشت: در بخش ادبی شعر و داستان کوتاه و در بخش هنری فیلم کوتاه، فیلمنامه، موسیقی و خوانش بخش هایی از صحیفه سجادیه در نهج البلاغه مورد بررسی قرار می گیرد.

*اصحاب فرهنگ و هنر آثار خود را به جشنواره ارسال کنند
به گفته دبیر جشنواره ملی حکمت و نیایش این جشنواره برای نخستین بار به صورت تخصصی به دو کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می‌پردازد و از هنرمندان می خواهیم که آثار خود را به شکل تخصصی برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
جاودانی تاکید کرد: تاکنون آثار خوبی به جشنواره ارسال شده و پیش بینی این استقبال را نداشتیم .
جاودانی در ادامه گفت: اختتامیه جشنواره که تا 30 فروردین ماه ادامه دارد در نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن برگزار می شود.

* تلاش برای عمومی سازی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره
دبیر جشنواره گفت: تلاش می‌کنیم پس از دریافت آثار کتب منتخب چاپ و یا اینکه از طریق نرم افزار در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
وی گفت: همچنین تلاش می‌کنیم آثار تولید شده در برنامه‌های مختلف مراکز آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار گیرد.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.