به گزارش روز یکشنبه ایرنا از میراث فرهنگی استان تهران، موزه رضا عباسی در راستای معرفی هر چه بهتر خود به مخاطبین و شناساندن تاریخ هنر ایران در محدوده شهری خیابان شریعتی و سید خندان در مذاکره ای با سازمان زیبا سازی در طرح نوروزی خود با نقاشی دیواری، ایستگاه های اتوبوس، کیوسک های برق و گلدان های شهری به استقبال بهار می رود.
همچنین تصاویر انتخابی در این نقاشی ها از آثار موزه و نمادهای آن انتخاب که این طرح برای اولین بار برای یک موزه انجام می شود.
موزه رضا عباسی در خیابان شریعتی. نرسیده به پل سید‌خندان. پلاک 892 قرار دارد.
علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن88535135 تماس بگیرند.

*عیدانه در موزه فرش ایران
همچنین به‌مناسبت ایام نوروز از 3 فروردین تا 17 فروردین کارگاه آموزشی در موزه فرش و همچنین از قالیچه زیبا کرمان با طرح لچک ترنج و کتیبه دار که قدمت آن به اواخر دوره قاجار می رسد رونمایی می‌شود.
بافنده این فرش فردی بنام «جهانشاهی» طراح و بافنده فرش است که سه اثر بافته شده با نام های گوهر خلقت و مهر نبوت برای موزه امام رضا، شاهنامه بارگاه سلطان محمود غزنوی و قالی با تصاویر (ابوعلی سینا، خیام، حکیم فردوسی) به سفارش موزه چهره های ماندگار از کارهای وی بود که در سال 1377 نیز به عنوان بهترین بافنده کشور برگزیده شده است.
چیدمان سفره هفت سین سال 1398 تلفیقی از سفال و ترمه که با دستان توانای زنان کارآفرین و مدیریت نسرین صابری در موزه فرش گسترده شده است. کارگاه موقت رنگ و نقطه و بافت فاخر جهانشاهی و ایستگاه نقاشی برای کودکان از برنامه های نوروز موزه فرش می باشد.
موزه فرش در خیابان دکتر فاطمی و کارگر شمالی قرار دارد. علاقه مندان می توانند از روز شنبه 3 فروردین تا 17 فروردین از ساعت 9 صبح تا 19 بعدازظهر بازدید کنند.

*بازگشایی موزه هنرهای ملی
موزه هنرهای ملی، پس از چند ماه تعطیلی به علت مرمت و بازسازی، در ایام نوروز 98 میزبان گردشگران و مسافران نوروزی می شود.
در این خصوص علی اکبر زاهد مقدم سرپرست موزه هنرهای ملی با اعلام این خبر گفت: موزه هنرهای ملی با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری منطقه 12 و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، 28 اسفند بازگشایی می شود.
موزه هنرهای ملی اولین موزه تخصصی کشور است که هنرمندان و مردم به آن علاقه دارند. این مجموعه در برگیرنده بهترین هنرهای ملی ایران مانند مینیاتور، تذهیب، خاتم، کاشیکاری، قالیبافی، پارچه بافی، زری دوزی، مخمل بافی، میناکاری، قلم زنی و معرق است.
وی ادامه داد: این موزه از نام باغ برداشته شده و چون این محل حوض خانه بوده، به حوض خانه باغ نگارستان معروف است. این موزه به همت مرحوم استاد حسین طاهرزاده بهزاد تاسیس شده است.
این موزه در تاریخ 28 بهمن 1369 با شماره ثبت 1732 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
موزه هنرهای ملی در خیابان بهارستان ابتدای خیابان کمال الملک قرار دارد علاقه مندان می توانند در ایام نوروز رایگان بازدید کنند.
طرح خدمات سفر نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز و تا 17 فرودین ماه ادامه خواهد داشت.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.