به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار سید کمال هادیانفر روز چهارشنبه در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 97 در محل ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار داشت: کاهش آمار تصادفات جاده ای تلاش و کوشش تمامی دستگاه های دخیل در امر ترافیک و حمل و نقل را می طلبد و باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش کرد.
وی تصریح کرد: پلیس راهور ناجا با هدف گذاری مشترک به منظور هم افزایی وهم سو کردن ظرفیت سازمان های مربوط همه ساله اقدام به اجرای طرح های مشترک تابستانی، زمستانی، اربعین حسینی و نوروزی در امر ترافیک می کند.
هادیانفر یادآور شد: درسال های اخیر با تلاش و اقدامات پلیس و سایر دستگاه های ذیربط با ترافیک شاهد ارتقای انضباط و افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه و رشد فرهنگ ترافیک در کشور هستیم.

** تصادفات جاده ای در سالهای اخیر کاهش یافته است
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تعداد کشته های رانندگی در سال 1384، 27 هزار و 760 هزار نفر بود، اظهار داشت: این آمار با تلاش های پلیس، رسانه های ارتباط جمعی و استفاده از تکنولوژی و فناوری جدید در سال 96 به 16 هزار و 201 نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: کاهش مرگ و میر با 41.6 صدم درصد به 11 هزار و 599 نفر در طی سالهای اخیر رسیده است.
هادیانفر گفت: کاهش این آمار در شرایطی رخ داده که تعداد خودروهای کشور از سال 84 تاکنون بیش از 186 درصد، تعداد موتور سیکلت 154 درصد و دارندگان گواهینامه 118 درصد رشد داشته است.
وی به آمار جان باختگان تعطیلات نوروزی سالجاری اشاره کرد و افزود: به طور متوسط روزانه حدود 44 نفر کشته و 920 نفر در طی تعطیلات نوروز مصدوم شده اند که همچنان آمار بالایی است.

** 35 هزار پلیس در نوروز 98 خدمات رسانی می کنند
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه طرح نوروزی 98 از 25 اسفند ماه سالجاری آغاز و تا پایان 17 فروردین ماه 98 ادامه خواهد داشت، گفت: 35 هزار نیروری پلیس راهور با مشارکت 65 هزار نیرو از سایر دستگاه ها در این طرح به مردم خدمات رسانی می کنند.
هادیانفر ادامه داد: امسال همراه نیروهای پلیس بیش از 10 میلیون نفر همیار پلیس، 800 هزار فرهنگ یار ترافیک و 100 هزار بازرس نامحسوس مردمی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه طرح نوروزی 98 با شعار ترافیکی «پرهیز از خطر و آرامش در سفر» کار خود را آغاز خواهد کرد، یادآور شد: پلیس راهور با آغاز این طرح استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های جدید را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: 2 هزار دستگاه دست افزار موبایلی ثبت تخلفات، یکهزار و 200 ردیاب لحظه ای برای کنترل گشت های پلیس، یکهزار دستگاه دوربین البسه، یکهزار و 300 دستگاه خودرو کمکی ازسایر رده های ناجا وهمچنین بهره گیری از چهار هزار و 500 نیروی کمکی برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر در نوروز امسال به کار گرفته خواهد شد.
طرح نوروزی پلیس راهور ناجا از 25 اسفند (فردا) با آمادگی کامل تمام پرسنل و نیروهای شرکت کننده در این رزمایش آغاز و تا 17 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.