به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در آئین کاشت ٧٠٠ سرو بیاد شهدای انقلاب اسلامی در بهشت زهرا(س) افزود: هفته درختکاری، زمانی است که جامعه و افکار عمومی نسبت به محیط زیست، فضای سبز و طبیعت توجه بیشتری دارد اما گسترش فضای سبز حاشیه ای، جبران از بین رفتن فضای سبز و باغات قدیمی تهران را نمی کند و شهروندان تهرانی، خلا از دست دادن سبزی و نشاط وسرزندگی توام با تبدیل به فضای تجاری و اداری وبرج شدن باغات تهران را احساس می کنند.
وی ادامه داد: شورای شهر تهران با لغو مصوبه برج باغها، گام موثری در تثبت باغهای تهران انجام داد و اگرچه صاحبان باغها ممکن است از محدودیتهای سنگین ایجاد شده در این مصوبه برای صیانت از باغهای تهران ناراضی باشند اما مصالح عمومی شهر و خواست اکثریت شهروندان ایجاب می کرد که این مصوبه اصلاح شود.
به گفته هاشمی، فرضیه غلطی نیز در دهه گذشته در رسانه ها و افکارعمومی ترویج می شد که با افزایش فضای سبز ، آلودگی ایجاد شده از طریق گسترش شبکه بزرگراهی وسیاست خودرو محوری ، جبران می شود در حالیکه اینگونه نیست.
وی تصریح کرد: همانگونه که خلا باغهای سرسبز تهران قدیم که امروز از دست رفته اند با جنگلهای حاشیه ای جبران نمی شود، آلودگی هوا نیز با گسترش فضای سبز برطرف نمی شود؛ راه حل اصولی وموثر حل دو معضل اصلی تهران یعنی آلودگی هوا و ترافیک تنها توسعه حمل ونقل عمومی بجای سیاست خودرو محوری است.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: نقش ایستگاههای حمل ونقل عمومی در پاکیزگی هوا و آرامش شهروندان همانند فضای سبز است و یکی از آثار مهم گسترش حمل ونقل غیرآلاینده، کاهش مصرف سوختهای فسیلی و مخرب محیط زیست است.
وی دغدغه صیانت از محیط زیست را یکی از اولویتهای مدیریت شهری عنوان و خاطرنشان کرد: باید این اولویت با دو راهکار گسترش فضای سبز و کاهش آلاینده ها محقق شود.
تهرام/9343//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.