احمد طاهری روز سه شنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق مدیران سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با آرمان های امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار طرح دیگر نیز که در اثر برودت هوا باقی مانده است، با اعتبار 35 میلیارد ریال تا پایان فرودین ماه سال 98 در مناطق مختلف استان تهران به بهره برداری خواهد رسید.
وی عنوان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری باعث جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب، تغذیه سفره های زیرزمینی و احیای چاه های آب و زنده شدن قنات ها می شود.
طاهری با اشاره به اینکه 40 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در سال آتی به طرح های جنگل کاری و صیانت از اراضی ملی اختصاص یافته است، اظهار داشت: امسال یک هزار و 640 هکتار از اراضی استان در جهت بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها جنگل کاری شد.
وی ادامه داد: همچنین 250 هزار اصله نهال نیز امسال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در استان تهران توزیع و غرص خواهد شد.
طاهری در ادامه به مهمترین اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اشاره کرد و افزود: طرح کاداستر( اصلاح هندسی) و تثبیت مالکیت اراضی ملی در 985 هزار هکتار از زمین های استان تهران انجام شده است و سند تک برگی صادر می گردد.
15 تا 21 اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» انتخاب شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.