به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر تهران روز دوشنبه در صد و بیست و هشتیمن جلسه خود شهرداری را موظف کردند تا معافیت‌ها، تخفیفات و بخشودگی‌های قانونی ناشی از اجرای مصوبات شورای شهر تهران و ذیل بند 6 ماده 55 قانون شهرداری را به صورت جمعی – خرجی در حساب‌های مربوط به خود ثبت کنند.
مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی این تبصره پیشنهاد کرد: اینکه هر پروژه‌ای نیمه تمام تا چه میزان خسارت ایجاد می‌کند در محاسبات لحاظ نمی‌شود؛ برای مثال در پروژه پارس جنوبی محاسباتی انجام و مشخص شد با تاخیر در تکمیل برخی فازهای آن روزانه 21 میلیون دلار به کشور خسارت وارد می‌شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که شهرداری عدم النفع تاخیر النفع ها و خسارت‌های پروژه‌های نیمه‌تمام را سالانه محاسبه کند.
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد فراهانی گفت: در قراردادهایی که با پیمانکاران بسته می‌شود درصدی را در نظر می‌گیرند که شامل موارد مورد نظر آقای فراهانی می‌شود؛ ضمن اینکه در قراردادهای بالادستی هم بحثی به نام عدم‌النفع نداریم، وقتی مبنای حقوقی را نداریم چگونه می‌توانیم آن را اجرایی کنیم؟
در ادامه، ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر که در غیاب هاشمی مدیریت جلسه را بر عهده داشت این سوال را مطرح کرد که نتیجه عملی این کار چیست؟
فراهانی در پاسخ به امینی گفت: این بحث، بحث داخلی شهرداری و شورا است ما فقط برای اینکه بدانیم کدام پروژه‌ها اولویت دارند، می‌خواهیم این محاسبات انجام شود برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نباید فقط بحث پیشرفت فیزیکی پروژه را ملاک قرار دهیم؛ بلکه باید بدانیم به ازای هر روز تاخیر چقدر خسارت وارد می‌شود.
به گزارش ایرنا، در نهایت اضافه شدن بند پیشنهادی فراهانی به تبصره 29 با 14 موافق به تصویب رسید.
تهرام/9343/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.