به گزارش ایرنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت افزود: دسترسی مناسب ایستگاه های مترو به مراکز پرتردد از جمله بازار، شهروندان تهرانی را به استفاده بیشتر از این ناوگان ترغیب کرده است.
وی اظهار داشت: امسال به طور ویژه در خط 5 و ایستگاه کرج اقدامات گوناگونی انجام شد که با افزایش حرکت قطارهای سریع السیر از سمت کرج به تهران (صادقیه) موجب رضایتمندی مسافران شد.
به گفته نوبخت، در آینده نزدیک هم 2 قطار سریع السیر از ایستگاه ارم سبز به ایستگاه های گلشهر و کرج اعزام خواهند شد که می تواند در راحتی سفرهای برگشت ساکنان استان البرز تاثیر بسیاری داشته باشد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: با توجه به افزایش میزان مسافران در ایستگاه کرج، ساخت یک سکوی مسافری جدید در این ایستگاه در دستور کار قرار گرفت که اکنون آماده بهره برداری است. این سکو به طول 300 متر در بخش شرقی-غربی محوطه ایستگاه کرج ساخته شده و با توجه به اینکه خروجی شمالی ایستگاه باریک است ساخت آن تاثیر زیادی در سرعت و راحتی خروج مسافران از ایستگاه کرج دارد.
وی همچنین از افزایش 2.1 درصدی مسافران متروی تهران و حومه نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد و افزود: 5 اسفند سال 1396، یک میلیون و 811 هزار و 129 نفر با خطوط مترو تهران و حومه جابجا شده بودند که این رقم امسال به یک میلیون و 850 هزار و 667 نفر رسید که به عبارتی حدود 40 هزار نفر افزایش مسافر داشتیم.
وی با بیان اینکه آمار میزان مسافر و سفر در مترو متفاوت است گفت: هر مسافر ممکن است در روز بیش از یک سفر با خطوط متروی تهران و حومه انجام دهد و این باعث تفاوت در آمار میزان سفر و مسافر می شود و با توجه به این نکته باید گفت که در روز 5 اسفند 1397 بیش از 2 میلیون و 776 هزار سفر در این ناوگان انجام شده است.

*** افزایش سرویس دهی متروی تهران در پنجشنبه های اسفند 97
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه از افزایش حرکت های قطارهای شهری در خطوط 1، 2 و 4 متروی تهران در پنجشنبه های اسفند 97 خبر داد و افزود: پایتخت در روزهای پایانی سال همواره با ترافیک فزاینده همراه می شود که در این راستا تلاش می شود بهترین خدمات را به شهروندان ارایه کنیم.
نوبخت با اشاره به اینکه از آبان ماه 1396، سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 1 ، 2 و 4 متروی تهران در ساعات پرتردد از 5 دقیقه به 4 دقیقه کاهش یافته است افزود: اکنون در پنجشنبه های اسفند 97 به منظور رفاه حال بیشتر شهروندان و مسافران این سرفاصله حرکت ها از ابتدای صبح تا ساعت 13 در اعزام قطارها اعمال می شود، ضمن آنکه با افزایش حرکت های مسافری در خطوط 1، 2 و 4 در عصر روزهای پنجشنبه نیز شاهد کاهش فاصله حرکت هستیم.
نوبخت تصریح کرد: در پنجشنبه های ماه اسفند 70 حرکت مسافری به تعداد اعزام قطارها در خط چهار، 44 حرکت مسافری به خط یک و 24حرکت مسافری به خط دو متروی تهران و حومه افزوده می شود و با این افزایش حرکت ها شاهد رشد 23 درصدی در خط چهار و 13 درصدی در خط یک و 6 درصد در خط دو هستیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور کمک به کاهش ترافیک و تسهیل در امر رفت و آمد در پنجشنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبور، خدمات دهی در خط یک متروی تهران افزایش پیدا می‌کند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.