به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: محمد جواد ظریف طی سه دهه گذشته یکی از موفق ترین دیپلمات های نظام بوده و همواره مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به ایشان اعتقاد داشتند.
وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت ویژه رئیس جمهور و سایر مسئولان از وزیر امور خارجه، وی قدرتمندتر از گذشته به خدمت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

** ارتقا جایگاه زن در جامعه، بیش از تبلیغات و شعار به عمل نیاز دارد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در بزرگداشت مقام مادر و زن گفت: ارتقای جایگاه زن در جامعه، بیش از تبلیغات و شعار به عمل نیاز دارد.
وی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: نگاه مترقی مکاتب توحیدی به زن را می توان در جایگاه مریم مادر حضرت عیسی(ع) در مسیحیت و مرتبه بالاتر آن جایگاه زهرای مرضیه(س) در اسلام مشاهده کرد.
هاشمی افزود: جایگاهی که اگرچه صاحب مقام نبوت و امامت نیست اما در برخی از ابعاد اهمیت و خصوصیات شاخص تری نسبت به آنها دارد و از این رو تعبیرات و القاب منحصر به فرد فاطمه زهرا (س) در زبان پیامبر و ائمه، بانوی اول جهان اسلام را نسبت به شخصیت های سایر ادیان الهی و شخصیت زن در همه جوامع ممتاز و برجسته می کند.
وی همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه زن گام های مهمی برداشته، تاکید کرد: در دهه های اخیر شاهد پیشی گرفتن دانش اندوزی و علم افزایی دختران و بانوان ایرانی بر پسران و مردان در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها هستیم و حضور اجتماعی و مدیریتی زنان نیز روند رو به رشدی داشته است.
هاشمی افزود: فهرست امید با نگاه ویژه به ارتقای جایگاه زنان، صدای آهسته نیمی از جامعه را به آوایی رسا و غیرقابل خاموش کردن تبدیل کرد و در بخش مهمی از فعالیت های مدنی، مردم نهاد و داوطلبانه شاهد محوریت مدیریت زنان و اثربخش بودن و کارآمدی آن هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بینش مترقی اسلام، چالش تبعیض جنسیتی و نادیده گرفتن حقوق زن را که بخش مهمی از تاریخ جوامع غربی و شرقی را تشکیل می دهد، نمی پذیرد و دیدگاه ها متحجرانه گروه های واپس گرا مبنی بر تحقیر و مستضعف نگاه داشتن بانوان در جامعه را رد می کند.
به گفته هاشمی، منطق اسلام که با مخالفت به زنده به گورکردن دختران در صدر اسلام آغاز شد، امروز تقویت نخبه گرایی و رهبری اجتماعی در قشر زن را توصیه می کند.
وی با بیان اینکه رهبری اجتماعی زنان ما باید براساس ویژگی های هویتی، فرهنگی و بومی زن ایرانی شکل بگیرد، افزود: از این رو به همان اندازه که روش های دستوری، یکسونگرانه و واپس گرایانه آسیب زدن به جایگاه زن است، مستمسک قراردادن زنانگی، انفعال و پیروی محض از جریانات فرهنگی القا شده، در شان زن ایرانی نیست و باید همه صدای زنان متفکر، نواندیش، نخبه و پیش رو جامعه مان را بشنویم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در مدیریت شهری نیز توجه به جایگاه زنان به خصوص در عرصه های فرهنگی و اجتماعی جزو اولویت های شورای پنجم است.
هاشمی خاطرنشان کرد: باید از نقش اعضای زن شورای اسلامی شهر تهران که طی 20 ماه سپری شده نقش موثری در عملکرد پارلمان شهری در هیات رئیسه و کمیسیون ها داشته اند و همچنین بانوان اصحاب رسانه، قلم، کارشناسان و همکاران زن شورای اسلامی شهر تهران قدردانی داشته باشم.
تهرام/9343/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.