به گزارش ایرنا، سردار علی فضلی روز چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای عملیات والفجر 8 در سپاه سیدالشهدا (ع) شهرری اظهار داشت: شهدا با اهداف الهی و متعالی نقشی محوری در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشتند.
وی تصریح کرد: عملیات والفجر 8 در بیستم بهمن ماه سال 1364 آغاز شد که برای اجرای این عملیات قریب به 6 ماه فعالیت جهادی انجام شد.
فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) با بیان اینکه عبور 2 هزار و 700 غواص از اروند رود در عملیات والفجر 8 پیش بینی شده بود، یادآور شد: به دلیل رعایت حفاظت و اطلاعات عملیات، فقط فرماندهان از این عملیات اطلاع داشتند.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند، گفت: در این عملیات، غواصان با کمترین هزینه در استفاده از ادوات جنگی پیروز شدند و عملیات را با موفقیت به پایان رساندند.
وی گفت: انگیزه و حمایت جوانان ولایتمدار و انقلابی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایثارر شهدای انقلاب موجب خشم و نفرت دشمنان شده است چرا که آنها انتظار چنین وضعیتی را نداشتند.
فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران نیز در ادامه این یادواره با بیان اینکه جوانان امروز هم مانند دوران دفاع مقدس پای آرمان های انقلاب ایستاده اند، گفت: امروز جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب سپاه پاسداران را هدایت می کنند.
سردار حسن حسن‌ زاده با اشاره به اینکه دشمنان از روحیه ایثارگری و شهادت طلبی جوانان ایران به ستوه آمده اند، افزود: پیروزی در عملیات والفجر 8 به دلیل مقاومت و ایستادگی رزمندگان به ویژه جوانان بود.
وی عنوان کرد: دهه پنجم انقلاب اسلامی دوران شکوفایی و پیشرفت در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، فناوری، ورزشی و دینی به شمار می رود.
سردار حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه امروز در دوران تثبیت پیروزی انقلاب به سر می‌ بریم، یادآور شد: مقاومت، همدلی و همراهی با انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از مولفه های دوران تثبیت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه باید ظرفیت و روحیه ایثارگری و انقلابی دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال یابد، بیان کرد: این امر موجب شکست دشمنان و خنثی شدن توطئه آنها علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.
در پایان این یادواره از 10 خانواده شهید عملیات والفجر 8 تجلیل و تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، عملیات والفجر 8 که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی ،خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش با غافلگیر کردن نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را فتح کردند.
این عملیات در ساعت 22 و 10 دقیقه روز 20 بهمن 1364 با رمز «یا فاطمة الزهرا» آغاز شد که طی آن از جمله دسترسی عراق به خلیج فارس قطع شد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.