هاتف ممیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عشایر استان تهران با دارابودن 700 هزار راس دام سبک ، سهم بسزایی در تولید گوشت قرمز دارند به همین منظور از ابتدای امسال تاکنون حدود 10 هزار تن نهاده دامی شامل جو ، سبوس و کنسانتره در اختیار عشایر قرار گرفته است.
وی افزود: 8 شرکت تعاونی در شهرستان های مختلف در امر خدمات رسانی به عشایر استان تهران فعال هستند که این شرکت ها با قیمت دولتی 10 هزار تن نهاده دامی را در اختیار این جامعه تولید کننده قرار دادند.

** عشایر در زمستان 4 هزار تن نهاده دامی نیاز دارند
مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه با بیان اینکه جامعه عشایر بر اساس تقویم کوچ در مناطق قشلاقی (گرمسیر) استان حضور دارند گفت: بدلیل نگهداری دام سبک در محیط های بسته در فصل زمستان در حال حاضر عشایر نیاز به 4هزار تن نهاده دامی دارند که تاکنون تامین نهاده های دامی با همکاری اتحادیه تعاونی های عشایری استان تهران از طریق وارد کنندگان بخش خصوصی انجام پذیرفته است.
وی با بیان اینکه اداره کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران نیز متولی توزیع نهاده دامی به دامداران عشایر نیز هست گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شرکت تنها حدود 100 تن نهاده دامی در اختیار دامداران عشایر قرار داده است که انتظار داریم اداره کل شرکت پشتیبانی امور دام استان که متولی خدمت رسانی به دامداران است از دامداران عشایری حمایت بیشتری کند.
به گفته ممیزی توزیع نهاده دامی با قیمت مصوب در راستای حمایت از تولید و همچنین برطرف کردن تغذیه مناسب دام های عشایری صورت می گیرد.
استان تهران با داشتن حدود 3 هزار خانوار عشایری و دارابودن حدود 700 هزار راس دام سبک سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید کردند.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.