به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز یکشنبه در یکصد و سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به شرایط انباشت فاضلاب تهران به لزوم بهره برداری و دفن مناسب لجن و کود انسانی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه اجراء و تکمیل شبکه فاضلاب یکی از اقدامات مناسب در مسیر توسعه پایدار هر شهر به شمار می رود، تاکید کرد: این اقدام در تهران با تاخیر آغاز شد اما تکمیل و استفاده بهینه از آن باید در دستور کار مدیریت شهری و وزارت نیرو قرار گیرد.
فراهانی گفت: بر اساس گزارش رسانه ها و تایید معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران حدود 8 سال است که شرکت فاضلاب پایتخت در خرمن تپه واقع در جنوب تهران در زمینی به مساحت حدود 1000 هکتار به انباشت و دپوی لجن فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب اقدام کرده است.
وی ادامه داد: برای مدیریت، بهره برداری و دفع این لجن و کود انسانی اقدام مناسبی انجام نشده و شهرداری براساس قانون مدیریت پسماند مسئول مدیریت لجن‌های فاضلاب و استفاده‌های بعدی از آن می داند.
وی یادآور شد: مطمئنا تداوم این اقدامات ناهماهنگ و جزیره ای به حل مساله مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران کمکی نخواهد کرد و مدیریت شهری را با چالش های ناشی از انباشت بی رویه لجن فاضلاب و کود انسانی دپو شده مواجه می کند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر همین اساس و در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره « لزوم توجه به مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران» به شهرداری تهران تذکر می دهم.
وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، حناچی شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به مسائل زیست محیطی پایتخت، به عنوان شهری برای زندگی همه شهروندان باشیم.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.