علیرضا رشیدیان روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت راه های مواصلاتی شهرستان قرچک به مناطق مجاور از جمله شهرستان پاکدشت که در محل بخشداری مرکزی قرچک برگزار شد اظهار داشت : شهرستان قرچک از طریق راه های قشلاق جیتو به جیتو، پوئینک به فیلستان و قرچک به روستای قلعه نو املاک ، به شهرستان پاکدشت متصل می شود.
وی افزود : عرض کم ، نداشتن نور کافی و عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی مشکلاتی را برای خودروهای عبوری و روستائیان مستقر در طول مسیر به وجود آورده و ایمن سازی این معابر ، مطالبه به حق مردم شهرستان های قرچک و پاکدشت است.
وی افزود : علاوه برتردد روزانه خودروها از محورهای مواصلاتی دو شهرستان ، در زمان بروز حوادث جاده ای محور امام رضا(ع) که به مسدود شد آن منجر می شود ، بسیاری از خودروها به منظور رسیدن به مقصد ، از این مسیرها استفاده می کنند که در این مواقع ، نقش این سه مسیر در حوزه پدافند غیر عامل در شرق استان تهران ، نمود بیشتری پیدا می کند.
رشیدیان تصریح کرد: ایمن سازی این سه مسیر به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها و پیگیری های حوزه روستایی ،در برنامه های بخشداری قرچک قرار دارد و تلاش می شود تا با همکاری مسئولان دو شهرستان ، زمینه ایمن سازی آن فراهم شود.
وی گفت : تأمین روشنایی ، نصب علائم هشدار دهنده ، خط کشی محور ، ایجاد شانه خاکی ، رفع اختلاف سطح جاده با شانه خاکی ، تعریض جاده و کاهش اختلاف سطح آسفالت با اراضی کشاورزی مجاور از جمله اقداماتی است که می تواند موجب ایمن شدن آن ها شود.
رشیدیان افزود : محور قشلاق جیتو به جیتو به طول 4 کیلومتر ، محور پوئینک به فیلستان به طول 5 کیلومتر و محور قرچک به روستای قلعه نو املاک به طول 3.7 کیلومتر است که با همکاری مسئولان دو شهرستان ایمن سازی می شود.
بخشدار مرکزی قرچک گفت : در نخستین اقدام برای ایمن سازی مسیر، به زودی عملیات خط کشی مسیر، نصب علائم هشدار دهنده و همسطح سازی مسیر اصلی با شانه خاکی طبق قوانین ایمنی راه ها انجام می شود.
وی تصریح کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، آسفالت یارانه ای به منظور تعریض روکش آسفالت هر سه محورتأمین می شود.
شهرستان های قرچک با 270 هزار نفر و پاکدشت با 350 هزار نفر در جنوب شرق تهران واقع شده است.
قرچک در بخش شمالی با پاکدشت هم مرز است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.