رضا سالمی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 55 هزار تن ذرت، 17 هزار تن سویا و 5 هزار تن جو تا پایان شهریورماه امسال، در بین دامداران و مرغداران توزیع شد.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای شهریور تا اول دی ماه نیز 23 هزار تن ذرت، 15 هزار تن کنجاله سویا و همچنین 2 هزار تن در سطح استان تهران توزیع شد.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی و در راستای تنظیم بازار، سویا با هرکیلو 2 هزار و 200 تومان، ذرت با یک هزار و 200 تومان و جو نیز با یک هزار و 250 تومان در بین واحدهای دامی استان تهران توزیع شد.
به گفته وی، مشکلی در تامین نهاده دامی در فصل سرما و زمستان وجود ندارد و به زودی از گمرک بندرعباس یک میلیون و 300 هزار تن انواع نهاده (ذرت، جو و سویا) به استان تهران و سایر استان های کشور بارگیری می شود.

** بیش از 100 هزار تن گوشت و مرغ در استان تهران توزیع می شود
وی همچنین با اشاره به میزان تولیدات واحدهای دامی استان تهران گفت: سالانه 32 هزار تن گوشت قرمز در 4 هزار و 352 واحد دامداری و همچنین 72 هزار تن گوشت مرغ در 311 واحد مرغ گوشتی استان تولید می شود.
به گفته سالمی، سالانه یک میلیون تن شیر در 3 هزار و 177 واحد شیری و 175 هزار تن تخم مرغ در 132 واحد مرغ تخم گذار استان تهران تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: استان تهران حدود 10 هزار واحد دامی در اختیار دارد که دامداران، کشاورزان و عشایر استان در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.