حجت الاسلام والمسلمین مهدی اصلانی روز عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان هزینه شامل چهار میلیارد ریال کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (س)، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک خیرین و 150 میلیون ریال اعتبارات امور مساجد است که برای بازسازی و ساخت مساجد این شهرستان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه بازسازی و ساخت 10 مسجد در شهرستان ری در دستور کار قرار دارد، افزود: هم اکنون ساخت سه مسجد در شهرهای حسن آباد، باقرشهر و چهار مسجد درشهرری آغاز شده و مسجد فیروز آبادی، رضویه، امام رضا (ع) و قائمیه نیز در حال بازسازی هستند.
حجت الاسلام اصلانی گفت: همچنین بازسازی مساجد زین العابدین (ع) واقع درمحله جوانمرد قصاب و قمربنی هاشم در محله حاجی آباد به دلیل کمبود منابع مالی به حال خود رها شده که باید هرچه سریعتر به آنها رسیدگی شود.
وی سیاست امور مساجد را در سال جاری ارتقای سطح علمی ائمه جماعات و خادمین بیان کرد و افزود: تشکیل جلسات هفتگی برای هیات امنای مساجد در دانشگاه علوم وحدیث آستان مقدس عبدالعظیم (ع)، برگزاری اردو و جلسات تبادل و نظر برای افزایش سطح علمی دست اندرکاران به طور مرتب برگزار می شود.
حجت الاسلام اصلانی با بیان اینکه مساجد باید معیار اصلی تمام امور زندگی بشریت قرار گیرند، گفت: هیات امنا با برگزاری طرح پیوند مدارس و مساجد نقش مهمی در هدایت جوانان به سمت مساجد ایفا می کنند و باید در این زمینه وقت بیشتری صرف کنند.
وی عنوان کرد: مساجد باید بیش از گذشته مورد حمایت مسئولان قرار گیرند و با ارزش دادن به جوانان ارزش های انقلاب و اسلام را زنده نگه دارند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.