به گزارش ایرنا، سید جلال ملکی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ایمنی تنها به تجهیزات ایمن سازی بستگی ندارد و اگر مردم فرهنگ پیشگیری را ندانند باز هم باید منتظر حادثه باشیم.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان اینکه برای احداث ساختمان های بالای 6 طبقه صاحبان این ساختمان ها باید تائیدیه ایمنی و فنی از سوی شهرداری تهران دریافت کنند افزود: فرهنگ ایمنی تارسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.
ملکی با بیان اینکه در حال حاضر برای تاییدیه ایمنی ساختمان های کمتر از 6 طبقه نیز اقداماتی شده تا در آینده ملزم باشند که از آتش نشانی تاییدیه ایمنی بگیرند افزود: بسیاری از ساختمانهای بلند مرتبه سال اول تاییدیه ایمنی میگیرند اما سال های بعد برای تجدید تاییدیه مراجعه نمی کنند و در جرگه ساختمان های ناایمن قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک آتش نشان که سال ها در این زمینه فعالیت می کند معتقدم دردناک ترین نوع مرگ ناشی از سوختگی است که حتی اگر فرد جان خود را از دست ندهند تا پایان عمر تاوان می دهد.
ملکی با اشاره به تعامل و همکاری خوب دادستانی و شورای شهر با شهرداری در زمینه پیشگیری از حوادث افزود: در این راستا چند ساختمان ناایمن در تنها پلمپ شده است، اما همچنان شاهد نقص قوانین در این حوزه هستیم به نحوی که اخطارهای آتش نشانی قدرت اجرایی ندارد هرچند که با ورود دستگاه قضایی شرایط بهتر شده و آمار ساختمان هایی که برای تاییدیه ایمنی به آتش نشانی مراجعه می کنند، بیشتر شده است.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز چندی پیش اعلام کرده بود که بخش زیادی از این ساختمان های نا ایمن مربوط به ارگان های دولتی است که باید در زمینه ایمن سازی این ساختمان های بلند مرتبه اقدامی کرد.
تهرام/7243 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.