مروری بر تجربه انتخاب و پرورش یکصد کارشناس خبره منابع انسانی در شهرداری تهران؛در بخش اول،پیش از آزمون؛با معاون منابع انسانی تربیت یکصد متخصص خبره را هدف گذاری کردیم و مقرر شد شاخصه های افراد مدنظر طی فراخوان عمومی در شهرداری پایتخت اعلام شود.
هر فرد دارای مدرک حداقل کارشناسی و یک سال سابقه کار، چه به صورت رسمی یا قراردادی و رشته مرتبط با این حوزه می توانست دراین طرح شرکت کند.
پس از اعلام فراخوان و ارسال اسامی افراد واجد شرایط توسط واحدهای محل خدمت، به معنی واقعی کلمه، شگفت زده شدیم.
انتظار این بود که نهایتا 400 تا 500 نفر به این فراخوان علاقه مند باشند اما در کمال تعجب بیش از یکهزار و 700 نفر مدارک خود را ارسال کردند.
طی مدت حدود یکماه تمامی مدارک مورد بازبینی قرار گرفت و پس از بررسی مجدد مدارک تحصیلی 940 نفر واجد شرایط شرکت در این طرح شناخته شدند.
ولی باز مسئله مهم این بود که از بین این تعداد چگونه یکصد نفر برای تربیت کارشناس خبره منابع انسانی انتخاب شوند.
پس از بحث و بررسی و بهره گیری از رهنمودهای همکاران خودم در شهرداری تهران، مقرر شد 940 نفر ابتدا در یک رویداد(همایش علمی) شرکت کنند و از مطالب اساتید خبره این حوزه در یک مرکز دانشگاهی معتبر بهره برند و در انتهای آن داوطلبان در یک آزمون علمی شرکت کنند و نهایتا یکصد نفر برگزیده شوند.
در جهت آگاهی داوطلبان، منابع علمی مرتبط حدود یکماه قبل از همایش و آزمون به داوطلبان تحویل داده شد و نکته مهمتر اینکه کتابی در این خصوص تألیف گردید و این کتاب شامل مباحث منتخبی از اساتید حوزه منابع انسانی کشور است که می تواند دیدگاه مناسبی به داوطلبان شرکت کننده در این طرح ارائه دهد‌.
اکنون برای برگزاری همایش این طرح، با مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی هماهنگی لازم صورت پذیرفت و از اساتید به نام و برجسته منابع انسانی کشور برای ارائه مطلب در این همایش دعوت شد.
این اساتید به ترتیب ارائه، جناب آقای دکتر حافظی عضو انجمن مدیریت منابع انسانی آمریکا، جناب دکتر فتحی استاد تمام دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی در زمینه مدیریت آموزش، جناب دکتر طبرسا استاد تمام دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی،جناب آقای دکتر ابوالعلائی عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی با سال ها تجربه در حوزه منابع انسانی و مشاوره مدیریت هستند.
برای طراحی سوالات برگزاری آزمون انتهای نیز دانشگاه شهید بهشتی نسبت به انجام این موضوع اقدام کرده است.
این بزرگترین رخداد در حوزه منابع انسانی، به یاری خداوند در روز 15آذرماه برگزار می شود و منتخبین آن در مجموعه آموزش های طرح تربیت یکصد کارشناس خبره منابع انسانی پرورش خواهند یافت تا بتوانند آینده حوزه مدیریت منابع انسانی شهرداری تهران را به سوی تعالی رهنمون کنند..‌. امیدوارم این تجربه برای سایر معاونت های شهرداری و تربیت یکصد خبره در هر حوزه با تجربه حاصله تکرار شود.
*مدیرکل برنامه ریزی و آموزش معاونت منابع انسانی
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.