به گزارش ایرنا حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جریان بازدید از روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان در جمع روستائیان افزود: با تلاش مسئولان، شوراها و دهیاران همه روستاهای شهرستان با برخورداری از اعتبارات ویژه ای که دولت در اختیار آنها قرار داده از زیرساخت ها بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: امروز فعالیت ها به سمت اقدامات فرهنگی، احداث اماکن ورزشی، نصب دوربین های مدار بسته و احداث بوستان های محله ای در روستاها سوق پیدا کرده است.
کاغذلو با بیان اینکه توجه به رشد مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌منظور افزایش رضایت‌مندی جامعه از حاکمیت و دولت باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد از دهیاران خواست در کنار توجه به مسائل عمرانی به فکر اشتغال روستائیان نیز باشند.
وی گفت: هرچند اجرای طرح های هادی، آسفالت معابر، تأمین روشنایی و اجرای طرح های ورزشی از اهمیت ویژه ای در مناطق روستایی برخوردار است ولی باید توجه داشت تا زمانی می توان از مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری کرد که این افراد از درآمد کافی و شغل پایدار برخوردار باشند.
کاغذلو تأکید کرد: دهیاران موظفند با همکاری اعضای شورای اسلامی و معتمدان، طرح های اشتغالزایی را شناسایی و با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه ، نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت های مناطق روستایی و نوسازی بافت های فرسوده به منظور پیشگیری از حوادث پیش بینی نشده تاکید کرد: اختصاص تسهیلات ویژه 250 میلیون ریالی با نرخ سود چهار درصد و نیز اعطای 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض گوشه ای از توجه دولت به نوسازی بافت فرسوده در مناطق روستایی است.
فرماندار ورامین با اشاره به ضرورت راه اندازی مجتمع های دامپروری در مناطق روستایی به منظور رعایت بهداشت محیط و کاهش هزینه های تولید گفت: روستائیان می توانند با مشارکت یکدیگر مجتمع های دامپروری با یک نوع کاربری خاص راه اندازی و ضمن برخورداری از امتیازات این اماکن در هزینه های تولید نیز صرفه جویی کنند.
شهرستان ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و 56 روستای دارای دهیاری در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.