به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، در این نشست امید بیگدلی و هرمز علی پور به عنوان منتقد حضور خواهند داشت.
مجموعه شعر مرا به پیراهنت بسپار، تازه‌ترین اثر ضیایی است که از سوی نشر چلچله منتشر شده است.
این هنرمند، مجموعه شعر «ابرهایی به شکل هیچ» و کتاب‌هایی مانند «داستان عینک»٬ «قصه ظرف‌ها و آدم‌ها» برای کودکان و نوجوانان و نیز «تاریخ و اسناد نمایش در ایران»، پژوهش و تالیف در دایره المعارف بزرگ اسلامی و دانشنامه ادب فارسی را در کارنامه خود دارد.
ضیایی سال‌هاست که به نمایشنامه‌نویسی برای رادیو و تئاتر و نیز فیلمنامه‌نویسی برای سینما و تلویزیون و فیلم‌های مستند مشغول است.
علاقه مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی مجموعه شعر مرا به پیراهنت بسپار می توانند سه شنبه 6 آذرماه ساعت 17 به فرهگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.

*نقد و بررسی رمان «غول مدفون»
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، شصت و هشتمین نشست ترنم قلم این فرهنگسرا به نشست نقد و بررسی رمان غول مدفون نوشته ایشی‌گورو و ترجمه امیرمهدی حقیقت اختصاص دارد.
در این نشست مترجم کتاب، شیوا مقانلو و محمدرضا گودرزی به عنوان منتقد حضور خواهند داشت.
رمان غول مدفون نوشته کازوئو ایشی‎گورو نویسنده بریتانیایی و ژاپنی‌الاصل، داستان دو قهرمان به نام‌های آکسل و بئاتریس را روایت می‌کند؛ زوج سالخورده‌ای‌ که برای پیداکردن فرزندشان که گمشده است، عزم سفر می‌کنند. این سفر در انگلستان باستان رخ ‌می‌دهد؛ زمانی‌که ساکسون‌ها و بریتون‌ها پس از جنگی خانمان‌سوز در صلحی شکننده روزگار می‌گذرانند. آکسل و بئاتریس، در طول سفر خود با آدم‌های جدیدی رو‌به‌رو می‌شوند و اتفاقات عجیب و غریبی برایشان رخ می‌دهد که همگی موضوع این رمان فانتزی را شکل می‌دهد.
ایشی‌گورو سال 2017 موفق شد جایزه نوبل ادبیات را به خود اختصاص دهد. او در رمان غول مدفون، سبک روایی واقع‌گرایانه‌ را با وقایع تخیلی در هم آمیخته و جهانی جدید خلق می‌کند، هنر او در این رمان، وادارکردن خواننده به کشف و شهود مستمر است و همین نکته مطالعه کتابش را بسیار لذتبخش کرده، این رمان سال 2015 به انتخاب نشریه معتبر گاردین به عنوان مهم‌ترین رمان سال انتخاب شد.
نشست نقد و بررسی رمان غول مدفون روز سه‌شنبه 6 آذرماه ساعت 17 در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.