به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا خباززاده روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی و کلنگ زنی مرکز درمانی در فیروزکوه اظهار داشت: هدف اصلی این انجمن، آشنایی مردم با بیماران دیالیزی و پیشگیری از بروز بیماری های کلیوی و دیابت است.
وی افزود: ما تلاش می کنیم تا کمک های مردمی را به سمت درمان و دیالیز بیماران هدایت کنیم.
خباززاده اعلام کرد: در آینده ای نزدیک طی توافق نامه ای با آموزش و پرورش بنا داریم تا شناخت بیماری ها و پیشگیری از بروز آنها در تمام رشته های تحصیلی تدریس شود.
وی گفت: مهم ترین هدف انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران در سال جاری، اجرای طرح غربالگری جهت شناسایی افراد دارای مشکل کلیوی و یا مستعد ابتلا به نارسایی کلیوی است.
رئیس مرکز پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم بیان داشت: بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه با 4 تخت در بخش دیالیز و جمعیت 12 نفره بیماران دیالیزی این شهرستان از شرایط بسیار خوبی بهره مند است.
مهدی شادنوش تصریح کرد: کشور در حوزه سلامت پیشرفت چشمگیری داشته و شرایط در این زمینه با 5 سال گذشته بسیار متفاوت است.
این مقام مسئول تاکید کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه تلاش بسیاری داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با 200 شعبه در سطح کشور، تشکیلاتی غیردولتی و موفق است که انتظار می رود با اقدامات و آموزش های پیشگیرانه این مجموعه روز به روز شاهد کاهش بیماران دیالیزی باشیم.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: اجرای طرح ها در هر شهرستان باید مبتنی بر نیاز سنجی جامع باشد تا با برنامه ریزی، طرح به سرانجام رسیده و منجر به بهبود خدمات رسانی به شهروندان شود.
قاسم میرزایی نیکو تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم تا در زمان احداث بنا وظایف بخش دولتی و خصوصی روشن باشد و برای اداره ی امور و تامین پرسنل درمانگاه و یا هر پروژه مطرح شده برنامه ریزی صورت گیرد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز در این نشست خبر داد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) تا پایان سال جاری از 4 تخت به 7 تخت ارتقا خواهد داشت تا نیازهای یک دهه آینده ی شهرستان را نیز پاسخگو باشد.
مهدی یوسفی جمارانی ابراز کرد: با توجه به محدودیت های منابع و امکانات، تصمیم گیری در خصوص اقدامات در تمام زمینه ها باید با بررسی دقیق نیازهای شهرستان و افزایش هماهنگی صورت بگیرد تا طرح ها در راستای تامین این نیازها برآیند و از تمرکز امکانات در یکجا جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و بهداشت اقدامات مثبتی داشته است اما هیچ یک از آنها بدون حضور و حمایت مردم و خیرین تکمیل نمی شود.
فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: تمام قوانین در اجرای پروژه ها باید رعایت شده و مجوزات لازم اخذ شود تا در اواسط کار با مشکلاتی که منجر به توقف پروژه ها می شوند، مواجه نشویم.
در این جلسه علی اکبر حسینی به عنوان سرپرست انجمن حمایت از بیماران کلیوی در شهرستان فیروزکوه معرفی شد.
به گزارش ایرنا، ساخت مرکز درمانی شفا در فیروزکوه در زمینی به مساحت 450 متر مربع که توسط حاج میر حسین حسینی، خیر فیروزکوهی اهدا شده است آغاز شد.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 /6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.