به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد علی افشانی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله های ساختمانی و عمرانی، افزود: هفته جاری پاکت های مناقصه مربوط به طرح جامع میریت پسماند باز می شود تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
وی با بیان اینکه با تهیه طرح جامع سایر اقدامات متناسب با این طرح پیش می رود، خاطر نشان کرد: فاضلاب و زباله ثروت هایی هستند که اگر از آنها خوب استفاده شود، به جای ویرانی منابع طبیی و آلوده سازی آب های زیر زمینی به بهبود کیفیت زندگی کمک می کنند.
افشانی در ادامه با بیان اینکه مشارکت مردم در تفکیک پسماند از مبدا نقش موثری دارد، اظهار داشت: با راه اندازی نرم افزار مربوط به تفکیک پسماند، در دو منطقه به صورت پایلوت طی دو هفته 20 هزار نفر از شهروندان در آن عضو شدند که این مساله استقبال مردم از اینگونه طرح ها را نشان می دهد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه پایتخت بافت فرسوده و نا کارآمد فراوان دارد، گفت: مقاوم سازی، تخریب، و نوسازی موجب تولید حجم زیادی از نخاله های ساختمانی می شود که با راه اندازی مرکز بازیافت نخاله های ساختمانی از این سرمایه به نفع شهر استفاده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنترل میزان توناژ حمل نخاله های ساختمانی تصریح کرد: این اقدامات در در راستای شفاف سازی و پیشگیری از اتلاف منابع و سرمایه صورت گرفت.
افشانی با اشاره به شعار شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر ادامه داد: به طور قطع اگر شهردار بعدی این شعار را انتخاب کند، موفق خواهد بود، چرا که مشارکت بخشی از این شعار است که در حل مشکلات شهر تاثیر بسزایی دارد.
این مرکز با ظرفیت سه هزار و 300 تن نخاله های ساختمانی را به مصالحی از جمله کفپوش و دیوارپوش تبدیل می کند.
هزینه راه اندازی این مرکز را 67 میلیارد تومان اعلام شده است.
تهرام/9353/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.