به گزارش ایرنا مراسم نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی دماوند با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و مربیان آموزشی و پرورشی در دبستان پسرانه شهید امیرشعبانی شهر آبسرد برگزارشد .
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند دراین مراسم هدف از برگزاری این انتخابات را نوعی تمرین در جامعه مدنی دانست.
جلال شمس با بیان اینکه شورای دانش آموزی زمینه مناسبی برای ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و بر عهده گرفتن نقش های مهم در جامعه توسط دانش آموزان است، اظهار داشت: روسای شورای دانش آموزی که توسط دانش آموزان انتخاب می شوند، می توانند به عنوان پل ارتباطی بین دانش آموزان و مدیران و مربیان انتقال دهنده پیام ها و نظرات باشند تا شاهد مدارسی پویا و فعال در تمامی حوزه ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه اعضای شورای دانش آموزی براساس جمعیت دانش آموزان مدرسه از 7 تا 11 نفر انتخاب می شوند، خاطرنشان کرد: امسال 17هزار دانش آموز واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند که سه هزار و 360 نفر از 112 مدرسه کاندیدا شدند و به عنوان نمایندگان تشکل های دانش آموزی در شهرستان های استان تهران انتخاب می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از افتخارات شهرستان دماوند در سال گذشته انتخاب یکی از دانش آموزان در سطح استان تهران و راهیابی آن به مجلس شورای دانش آموزی کشور بود، گفت: بعد از انتخاب به عنوان نمایندگان تشکل های دانش آموزی، یک نفر بین شهرستان های استان تهران انتخاب شده و به مجلس دانش آموزی کشوری راه می یابد.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دماوند از دیگر اهداف انتخابات شوراهای دانش آموزی را مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه دانست و افزود: مشارکت در فعالیتهای آموزش و پرورش و اجرایی آموزشگاه، همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مختلف اعم از نشریه، امور اردویی و نمازجماعت را از جمله وظایف اعضای شورای دانش آموزی است.

* شورا امری الهی است و در جامعه‌ ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد نیز در این آیین شورا را امری الهی دانست و گفت: شورا حرکت ارزشمند و در جامعه‌ ما دارای جایگاه ویژه‌ای است و مشورت، حتی در سیره و منش پیامبر گرامی اسلام و ائمه اظهار دیده شده است.
وی با بیان اینکه شورا، مشورت و ویژگی‌های آن از امور مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: سند برنامه‌ کشور که با مشارکت هزاران نفر از بزرگان، دانشمندان، نخبگان حوزوی و دانشگاهی جمع بندی و تبیین شده از جمله این موارد است که با تایید مقام معظم رهبری می توان سندی کامل برای آینده‌ کشور دانست.
میرشریفی گفت: دشمنان دوست ندارند شاهد پیشرفت دانش‌آموزان در کشور باشند و فکر می‌کنند چون چهل سال از انقلاب گذشته، امسال سال آخر جمهوری اسلامی است درحالی که ما سند پنجاه ساله برای جمهوری اسلامی تعیین و تبیین ‌می‌کنیم و این مهم معنایی جزو پایدار و پاینده بودن ایران نیست.
تهرام/7246/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.