به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، محمد فرجود اظهارداشت: این کیوسک ها به منظور ارائه انواع خدمات دیجیتال شهری از جمله استفاده از اینترنت وای فای رایگان و انجام تراکنش‌های مالی شهری راه اندازی شده است.
وی افزود: کیوسک‌های هوشمند شهری از جنس مبلمان شهری بوده و همانند دستگاه‌های ATM بانکی قابلیت نصب در معابر عمومی برای ارائه خدمات شهری و ارتباطی دارند.
فرجود با بیان اینکه فاز آزمایشی این طرح با همکاری منطقه 2 شهرداری تهران راه‌اندازی شد گفت: امکان جستجوی اماکن ورزشی، فروشگاه‌ها، مساجد و رستوران‌ها، استفاده از نقشه دیجیتال شهر تهران به منظور مسیریابی، مشاهده موجودی کارت بلیت الکترونیک و قابلیت شارژ این کارت‌ها بوسیله این کیوسک ها وجود دارد.
وی ادامه داد: در این کیوسک‌ها علاوه بر این خدمات، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت آب و هوا و مناسبت‌ها نیز انجام می شود. که توسعه خدمات در جنبه‌های مختلف در اولویت توسعه این کیوسک‌هاست.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، نصب کیوسک‌های هوشمند شهری را یکی از زیرپروژه‌های برنامه تهران هوشمند و گامی رو به جلو در حوزه رسیدن به شهر هوشمند توصیف کرد و اظهارداشت: در مسیر حرکت به سمت «تهران هوشمند» پروژه‌های متعددی تعریف شده است که مانند این پروژه به ترتیب، عملیاتی خواهند شد و محدود به یک منطقه خاص از تهران هم نمی‌شود و در مناطق مختلف شاهد طرح‌های پایلوت تهران هوشمند خواهیم بود.
وی درخصوص اضافه کرد: محل نصب کیوسک‌های هوشمند شهری در فاز اول در محدوده میدان صنعت و مجتمع‌های تجاری میلاد نور، لیدوما و پلاتین است که در آینده‌ای نزدیک تعداد بیشتری از این کیوسک‌ها در اماکن پر رفت و آمد مانند اماکن تجاری و گذرگاه‌های شلوغ شهر نصب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد:در آینده علاوه بر کارکرد ارائه خدمات به شهروندان از این کیوسک‌ها برای جمع آوری داده‌های شهری همچون وضعیت ترافیکی و میزان آلودگی هوا نیز می‌توان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، هوشمندسازی یکی از مهمترین اولویت ها و محور فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید عنوان شده است.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.