به گزارش ایرنا، فاطمه فکوریان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: توجه به روستاها و ایجاد امکانات و توسعه بخش کشاورزی از اولویت های دولت تدبیر و امید است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر روستاهای بخش مرکزی دارای جمعیت زیاد و در نقاط حادثه خیز واقع شده اند، از امکانات لازم برای مدیریت بحران و عملیات امداد و نجات برخوردار نیستند.
بخشدار مرکزی ری افزود: مقدمات لازم جهت تشکیل تیم های مدیریت بحران و امداد و نجات روستایی در روستاهای بزرگ بخش مرکزی فراهم شده است به همین منظور سوله های چند منظوره مدیریت بحران در روستاهای امین آباد، صالح آباد و جاده نظامی احداث می شود تا در مواقع بحران و حادثه از آن استفاده شوند.
وی به بافت های فرسوده روستایی نیز اشاره کرد و افزود: برخی از روستاهای شهرستان ری بدلیل دارا بودن بافت های فرسوده نیاز به مقاوم سازی دارند.
فکوریان عنوان کرد: روستاییان با دریافت مشاوره از دهیاری ها می توانند در زمینه مقاوم سازی بافت های فرسوده اقدام کنند.
وی تکمیل کمربندی دوم تهران را از دیگر طرح های اولویت دار بخش مررکزی بیان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح با شدت بیشتری اجرا می شود.
بخش مرکزی شهرستان ری از نظر تقسیمات کشوری یکی از پنج بخش این شهرستان محسوب می شود که دارای دو دهستان به نام های غنی آباد و عظیمه و 12 روستا است.
بخش مرکزی شهرستان ری از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به تقاطع ایران ترانسفو و روستای فتح آباد در جاده قدیم قم، از غرب به اتوبان صالح آباد و از شرق به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود.
دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت شهادت شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد باهنر رییس جمهوری و نخست وزیر (در هشتم شهریور 1360) هفته دولت نامگذاری شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.