دشوار است باور کنیم که انگلیسی ها کسی را پیدا کرده باشند که بیشتر از «جورج دبلیو بوش» و «تونی بلر» همتای انگلیسی اش از او نفرت داشته باشند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «مائورین داود» روزنامه نگار نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: من یک بار با ولادیمیر پوتین در ضیافت شام شرکت کردم و او باعث شد اشتهای من کور شود!

او بسیار مودب بود و به من و دیگر خبرنگاران در اتاق لبخند می زد. اما وقتی از او در مورد فاجعه زیردریایی کورسک در تابستان سال 2000 و کشته شدن همه 118 ملوان روسی پرسیده شد و اینکه چرا در آن زمان برای رسیدگی به این موضوع مهم، از تعطیلات باز نگشته، به ناگاه چهره اش تغییر کرد و برافروخته شد.

زیر این چهره آرام، چهره ای دیگر است. فردی که دونالد ترامپ عاشق اوست!

به رغم این که پوتین دموکراسی ما را در هم می شکند، ترامپ او را در آغوش می گیرد.

جمهوری خواهان، در کنار رئیس جمهوری کار می کنند که از قهرمانان سنتی روی برگردانده، متحدان ما در ناتو، اتحادیه اروپا، اف بی آی، و سی آی ای را از خود رانده و با روس های لجوج دمخور شده است.

در آستانه نشست هلسینکی، بسیار هشدار دهنده است که او هنوز هم تا این حد طرفدار پوتین است.

آیا پوتین او را هیپنوتیزم کرده یا او از اینکه کسب و کار و تجارتش را با روسیه از دست بدهد این کار را می کند؟

اما شاید پاسخ به این سوال کمی فراتر از اینها باشد: شاید به این دلیل باشد که او در انتخابات ا به شیوه غیر قانونی برنده شده است. این همان فردی است که هنوز هم به جمعیتی که در مراسم تحلیفش شرکت کرده بودند و اینکه چگونه او آراء الکترال در ایالت ویسکانسین را به دست آورد اما رونالد ریگان به دست نیاورد، می بالد.

بنابراین، به جای اینکه واقعیت ها را بپذیرد، به جزئیاتی که توسط وزارت دادگستری خودش دقیقا شرح داده شده است، و اینکه ما در جنگ سایبری خطرناک با روسیه قرار داریم، توجه کند، رئیس جمهور کار خود را انجام داد. او در این شرایط به انگلیس سفر کرد.

«راد روزنستاین» معاون دادگستری آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی جالب توجه و در زمانی که ترامپ در حال دیدار با ملکه انگلیس بود، این موضوع را فاش کرد. به نظر می رسید که این پیام به عمد در آستانه دیدار روز دوشنبه او با پوتین منتشر شد تا به او گفته شود که «حواسمان به تو هست.»

در حالی که ترامپ در محل اقامت ملکه انگلیس با او دیدار می‌ کرد معاون دادگستری آمریکا با طرح کیفرخواست 29 صفحه‌ ای، 12 افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد که با هک کردن رایانه های حزب دموکرات طی انتخابات سال 2016 تلاش کرده‌ اند با تخریب «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات، بر نتایج انتخابات آمریکا تاثیر بگذارند؛ اقدامی که بسیاری از سیاستمداران آمریکا، آن را «حمله به دموکراسی» کشورشان نامیده‌ اند.

با این حال، او در کنفرانس خبری خود با ترزا می درباره روسیه مانند همیشه بر اساس عقاید شخصی اش سخن گفت. او به «شکار جادوی جعلی» (تحقیقات) رابرت مولر تاخت را زد و گفت که او صراحتا از پوتین سوال می کند که آیا روسیه در انتخابات دخالت کرده است یا خیر، اما او تردید داشت که لحظه ای باشد که پوتین بگوید «بله بله من دخالت کرده ام. بیا مرا دستگیر کن.»

اما دیگر سوالی نیست که لازم باشد پوتین جوابش را بدهد. اکنون سوال از ترامپ است: شما در مورد حمله روسیه به آمریکا چه کار می کنید؟

در عوض، در حالی سیاستمداران در هر دو حزب در مورد دیدار هلسینکی نگران هستند، کاخ سفید بیانیه ای را منتشر کرد که شاهکار دیگری از سوی آن برای محافظت از ترامپ بود:

«هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آمریکایی ها می دانستند که آنها با روس ها تبانی دارند. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد یک شهروند آمریکایی مرتکب جرم شده باشد. هیچ شواهدی وجود ندارد که توطئه ای چیده شده باشد تا شمارش آرا را تغییر داده یا بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد.»

دشوار است باور کنیم که انگلیسی ها کسی را پیدا کرده باشند که بیشتر از «جورج دبلیو بوش» و «تونی بلر» همتای انگلیسی اش از او نفرت داشته باشند. اما فردی هست. آنها با یک بالن شناور 19 فوتی که شبیه یک نوزاد ترامپ بود، از او استقبال کردند.

وقتی ترامپ در حال خوش و بش با میزبانان خود بود، بالن های اعتراضی در آسمان این کشور به پرواز درآمدند. ترامپ در مصاحبه با روزنامه «سان» متعلق به روبرت مرداک، از ترزا می به دلیل برگزیت اش انتقاد کرد، و رقیبش «بوریس جانسون» وزیر خارجه مستعفی انگلیس را مورد ستایش قرار داد.

ترامپ در انگلیس بدترین کنفرانس خبری اش را ایراد کرد و به همه کس و همه چیز تاخت.

اکنون بحث در مورد این است که آیا دونالد ترامپ یک سقوط غم انگیز در تاریخ آمریکا خواهد بود یا خیر. اما، به لطف شهروندان لجوج لندن، او همیشه یک تلنگر خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.