ارتش سوریه و همپیمانانش پس از عقب راندن جبهه النصره و گروه های همپیمانش در جنوب حلب نزدیک به 80 روستا را در این منطقه آزاد کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش طی 24 ساعت اخیر ده ها روستا و شهرک را در ریف جنوبی حلب و در منطقه نزدیک به فرودگاه«البوالظهور» در جنوب ادلب باز پس گرفتند.

این روستاها و شهرک ها پس از بیرون کردن  گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های همپیمانش از جنوب حلب آزاد شدند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر، وابسته به مخالفان سوری، به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش طی 24 ساعت اخیر 79 روستا و شهرک را در ریف جنوبی حلب به موازات فرودگاه نظامی ابو الظهور آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه از سه هفته پیش عملیات گسترده ای را علیه گروه جبهه النصره و گروه های وابسته به النصره برای آزادی فرودگاه ابوالظهور در جنوب ادلب در نزدیکی مرزهای اداری استان حلب در شمال سوریه آغاز کرد. چند روز پیش نیز وارد فرودگاه شد اما اقدام به عقب نشینی تاکتیکی کرد.

المیادین نیز اعلام کرد که ستاد تبلیغات جنگ در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش مناطق«جبل المدور» و «وادی الصنوع» و 5 روستا را در ریف جنوبی حلب آزاد کردند.

این ستاد تأکید کرد که روستاهای آزاد شده عبارتند از:«النعمانیه، البویضه صغیره، مشرفه البویضتین، بویضه کبیره و الواجد».

پیش از این خبرگزاری سانا نیز  گزارش داد که  ارتش کنترل 15 روستا را در ریف جنوبی حلب به دست گرفته و استحکامات و مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های همپیمان آن را منهدم کرد.

یگان های از ارتش عربی سوریه با همکاری نیروی های همپیمان کنترل روستاها و مناطق جدید در ریف حلب جنوبی پس از نابودی آخرین اماکن تجمع واستحکامات گروهک تروریستی جبهه النصره وگروه های مرتبط با آن را به دست گرفت.

خبرنگار سانا در حلب گزارش داد که یگان های از ارتش با همکاری با نیروی های همپیمان پیشروی خود در روستاها ومناطق تحت اشغال تروریست ها ی جبهه النصره  و گروه های وابسته با آن در ریف جنوبی شهر را ادامه دادند که طی این عملیات نظامی روستاهای« قیقان ،ایوبیه ،کفر ابیش ،بلوزه، منطار ، صفا ،تلیل الصفا ،کفر کار ،بنان ومناطق دیگر» را بازپس گرفتند.

این خبرنگار افزود که عملیات ارتش دقیق وسریع بود و به از بین بردن تعدادی از تروریست ها وانهدام تسلیحات وتجهیزان آنان انجامید. همچنین یگان های مهندسی ارتش  سوریه عملیات پاک سازی و بازرسی روستاها و شهرهای آزاد شده را  به منظور کشف مین ها و خنثی کردن بسته های انفجاری که توسط تروریست ها در منازل شهروندان و خیابان های اصلی و میدان های عمومی کاشته شده، آغاز کردند.

در تحولی دیگر، بیش از 500 خانوار از ساکنان شهرک «بیت جن» در حومه جنوب استان ریف دمشق با کامل شدن تسلط ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن بر این منطقه به خانه های خود بازگشتند.

سوریه...بازگشت آوارگان

خبرنگار سانا گفت که بازگشت اهالی شهرک بیت جن پس از آن صورت گرفت که عناصر تروریستی موجود در این منطقه، سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل ارتش عربی سوریه سوریه داده بودند.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش با ورود به شهرک بیت جن اقدام به خنثی سازی بمب ها و مین های برجا مانده در بخش ها و مناطق «بردعیا، تل مروان، مغرالمیر و تلول الحمر»  واقع در شرق روستای «حضر» کردند.

منطقه معروف به شهرک بیت جن و روستاهای اطراف آن، جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر داشت که در اثر جنایت های تروریستی جبهه النصره و سایر گروه های مسلح، بیشتر  آنها از 6 سال پیش مجبور به ترک خانه های خود و رفتن به روستاها و شهرهای مجاور شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.