ورود ترامپ به کره جنوبی در حالی انجام شد که این کشور از چند روز قبل صحنه اعتراضات ضد آمریکایی است بنابراین انتظار می رود سفر به کره جنوبی دشوارترین سفر وی به آسیا باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «دونالد ترامپ» در ادامه سفر دو هفته‌ ای خود به شرق آسیا، از ژاپن به کره جنوبی رفته است. آمریکا هم‌ پیمان این کشور است، اما تهدیدات لفظی ترامپ علیه کره شمالی با مخالفت تظاهرات کنندگان کره‌ ای مواجه شده است. در همین رابطه اعلام شده که بیش از 100 برنامه برای برگزاری اعتراضات ضد آمریکایی در زمان حضور ترامپ در کره وجود دارد.

 

4

3

 

انتظار می‌رود در سئول نیز مخالفان برای اتحاد دو کره و صلح تظاهرات کنند. آنها خواستار ادامه گفت و گوی سران دو بخش کره خواهند شد.

همزمان با سفر ترامپ، خیابان های اصلی «سئول» پایتخت این کشور از جمله خیابان محل عبور رئیس جمهور آمریکا از بیم تظاهرات و اعتراض گسترده مردم به شدت تحت تدابیر امنیتی پلیس و نیروهای ویژه قرار گرفته است.

پلیس همچنین دور تا دور سفارت آمریکا را با حصارهای آهنی پوشانده است و شمار زیادی نیروی امنیتی هم آن را محاصره کرده اند. 

ترامپ در این سفر ابتدا از پایگاه نظامی آمریکا واقع در جنوب سئول بازدید کرد.

 

skynews.img.1200.745

 

پس از آن وی قرار است با «مون جه این» رئیس جمهور کره جنوبی ملاقات کند. در دیدار سران دو کشور درباره همکاری متقابل و همچنین مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی مذاکره و صحبت خواهد شد.

همزمان با سفر ترامپ به کره جنوبی، کره شمالی اعلام کرده است قدرت هسته ای خود را تقویت می کند.

آمریکا 28 هزار و 500 نظامی در کره جنوبی مستقر کرده است.

 

2

 

ترامپ در ادامه سفر خود، روز چهارشنبه در پارلمان کره جنوبی سخنرانی می‌ کند. انتظار می‌ رود که او در مقابل نمایندگان پارلمان کره جنوبی درباره فشار بیشتر جامعه جهانی به رهبری کره شمالی صحبت کند.

سفر ترامپ به کره جنوبی بیشتر جنبه نمادین دارد و به نظر می‌ رسد هدف از سفر وی به مرزهای کره شمالی نمایش قدرتی در راستای حمایت از کره جنوبی و ژاپن به عنوان متحدان اصلی آمریکاست.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در شهر «توکیو» تاکید کرده بود که کاسه صبر آمریکا در مقابل کره شمالی لبریز شده است.

نخست وزیر ژاپن نیز تایید کرد که از تمام امکانات گفت‌ و گو با کره شمالی استفاده شده و اینک وقت آن است که با تمام قوا بر این کشور فشار وارد آید.

رئیس جمهور آمریکا بعد از ژاپن و کره جنوبی به چین، ویتنام و فیلیپین سفر خواهد کرد.

امکانات و شیوه مقابله با کره شمالی یکی از محورهای اصلی سفر رئیس جمهور آمریکا به شرق آسیا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.