نظر سنجی ها نشان می دهد که محبوبیت رئیس جمهور ونزوئلا در پی تحریم های آمریکا افزایش یافت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: یک نظر سنجی جدید نشان می دهد که میزان محبوبیت «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در ماه سپتامبر و پس از تحریم های آمریکا با افزایش شش درصدی به 23 درصد افزایش یافت این در حالی است که محبوبیت مادورو در ماه جولای پیش 17 درصد بوده است.

این نظر سنجی که یک شرکت محلی آن را انجام داده است، نشان می دهد که نزدیک به 52 درصد از مردم ونزوئلا با تحریم هایی که دولت«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه این کشور تحمیل کرده است، مخالف هستند.

در این نظرسنجی آمده است که 57 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند در زمینه استفاده از «گزینه نظامی» برای انجام تغییر در ونزوئلا توسط ایالات متحده آمریکا موافق نیستند. ترامپ در سخنانی در ماه آگوست پیش به استفاده از گزینه نظامی برای تغییر نظام در ونزوئلا اشاره کرده بود.

در این نظر سنجی که هزار نفر در آن شرکت کردند و بین 8 تا 22 سپتامبر انجام شد، آمده است که 86.9 درصد از کسانی که در آن شرکت کردند بر این باورند که اوضاع در کشور منفی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکادر سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا آماده اتخاذ تدابیر بیشتری علیه ونزوئلا است اگر دولت این کشور رویکرد خود را تغییر ندهد.

ترامپ در این سخنرانی رویکرد سوسیالیستی ونزوئلا برای توسعه را مورد انتقاد قرار داد و نیز به «نابودی کامل» جمهوری دموکراتیک خلق کره در صورت تهدید ایالات متحده آمریکا، تهدید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.