وزارت دفاع عراق از آغاز عملیات آزادسازی شهر تلعفر در غرب موصل آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نبرد آزادی شهر «تلعفر» در غرب «موصل» با بمباران استحکامات گروه تروریستی داعش آغاز شد.

وی افزود که عملیات زمینی پس از تکمیل عملیات هوایی آغاز می شود.

«محمد الخضری» به روسیا الیوم گفت که نبرد آزادی شهر تلعفر با انجام حملات هوایی به استحکامات داعش آغاز شد.

وی افزود که نیروهای مشترک عراق منتظر تکمیل حملات هوایی به مواضع داعش هستند تا حمله زمینی را آغاز کنند.

سخنگوی وزارت دفاع عراق تأکید کرد که نیروهای نظامی آماده آزادی شهر «الحویجه» نیز هستند. وی افزود که نیروهای عراقی در مواضع خود بر اساس طرح ترسیم شده برای آزادی همه اراضی باقی مانده در اشغال داعش متمرکز شده اند.

در تحولی دیگر، سرلشکر« رائد جودت»فرمانده پلیس فدرال عراق امروز اعلام کرد که نیروهای پیشتاز پلیس فدرال و هنگ هایی از تک تیراندازان به نزدیکی شهر تلعفر رسیدند و آماده مشارکت در آزادی آن هستند.

جودت در بیانیه ای گفت که نیروهای پیشتاز پلیس فدرال از لشکر پنجم و سوم و تک تیراندازان و پهپادها و ده ها زره پوش به نزدیکی شهر تلعفر رسیدند.

وی تأکید کرد که همه مقدمات لجستیکی برای «نبرد آزادی تلعفر»کامل شده است.

جودت در ادامه گفت که نیروهایی که اراضی آزاد شده در بخش غربی موصل را حفظ کردند ماموریت پاک سازی مناطق آزاد شده از بقایای داعش را ادامه می دهند و تا کنون تسلیحات و مواد منفجره مختلفی را کشف و ضبط کردند.

در همین حال، منابع عراقی از وقوع 6 انفجار مهیب در مناطقی از تلعفر خبر دادند. شبکه سومریه نیوز به نقل از منابع محلی اعلام کرد که این انفجارها همزمان با پروازهای پیوسته هواپیماهای ارتش عراق بر فراز شهر تلعفر صورت گرفته است. 
به گفته این منابع، بر اساس خبرهای تأیید شده، در این عملیات یک کارگاه بمب سازی در غرب تلعفر هدف قرار گرفت.
هنوز آمار دقیقی از تلفات داعش در این عملیات گزارش نشده است. 

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش در اقدامی بی سابقه و ناگهانی، حضور زنان در قرارگاه های خود در تلعفر را ممنوع کرد.

یک منبع محلی در استان نینوا خبر داد که گروه تروریستی داعش، با ابلاغ دستوری جدید به عناصر خود، هرگونه حضور زنان در قرارگاه های خود در تلعفر واقع در غرب موصل را ممنوع کرد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، به سومریه نیوز گفت: داعش همچنین پست های ایست بازرسی زنانه در مناطق نزدیک به محل سکونت سرکرده ها را تعطیل کرد.

این منبع در ادامه گفت: داعش همچنین هرگونه سفر درون منطقه ای خانواده ها میان شهرک ها را منوط به داشتن مجوز کرد و به طور کلی اوضاع داخلی در تلفعر، نابسامان و بسیار به هم ریخته است.

منع زنان از حضور در قرارگاه در حالی صورت می گیرد که داعش، در بسیاری از دفاتر خود و اماکن بازرسی بدنی و جمع آوری اطلاعات از زن ها استفاده می کرد.

بنابر این گزارش، شهر تلعفر در 70 کیلومتری غرب شهر موصل و در جاده منتهی به مرزهای عراق با سوریه واقع شده است.

شهر تلعفر در محاصره کامل نیروهای الحشد الشعبی است. نیروهای الحشد الشعبی ده ها روستا و شهرک را در حومه شهر تلعفر را آزاد کردند. بر اساس برخی برآوردها نزدیک به 1000 تروریست داعشی در این شهر وجود دارند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.