نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش به مرزهای این کشور با عراق رسیدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، نخستین یگان های ارتش سوریه و هم پیمانانش به مرزهای سوریه با عراق در شمال شرق منطقه «التنف» رسیدند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین مساحت جدیدی بیش از 5هزار کیلومتر را آزاد کردند.

خبرنگار المیادین در سوریه گفت که این مساحت به 15 هزار کیلومتر مربعی که از زمان آغاز عملیات نظامی گسترده در بادیه سوریه آزاد شد، اضافه می شود.

این خبرنگار افزود که مجموع منطقه ای که ارتش سوریه و هم پیمانانش آزاد کردند به 20 هزار کیلومتر مربع رسید.

خبرنگار المیادین در ادامه تصریح کرد که نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق نیز به نوبه خود در آن سوی مرزهای به مرزهای عراق با سوریه رسیدند.

در همین حال ارتش سوریه و هم پیمانانش 105 کیلومتر از مرزهای سوریه با اردن را نیز آزاد کردند.

خبرنگار المیادین همچنین گفت که جاده دمشق با منطقه «البرزه» بازگشایی شد و هلال احمر سوریه 20 خودرو کمک غذایی و بهداشتی به این منطقه وارد کرد.

در تحولی دیگر، روسیه  نیروهای ائتلاف آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه را متهم کرد که  با سرکردگان گروه تروریستی داعش توطئه و تبانی دارند، زیرا داعش بدون هیچ جنگی شهرک های اشغال شده در سوریه را به نیروهای آمریکایی می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرهنگ «سرگی سوروکین» فرمانده نیروهای روسیه در اراضی سوریه، ائتلاف آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه با رهبران گروه تروریستی داعش تبانی دارند.

این مقام نظامی روسی در مصاحبه با اسپوتنیکتأکید کرد: ائتلاف به رهبری ایالات متحده، به همراه نیروهای تحت کنترل آنها با عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه  با سرکردگان داعش توطئه و تبانی دارند. نیروهای داعش بدون هیچ جنگی شهرک ها و روستاهای اشغال شده توسط داعش را تحویل می گیرند، سپس به مناطقی که نیروهای دولتی سوریه فعال هستند، فرستاده می شوند.

به گفته فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، به نظر می رسد که آمریکایی ها تحت پوشش مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه، اقدام به استفاده ابزاری از تروریست ها برای مقابله با پیشبرد نیروهای دولتی سوریه می پردازند.

به باور ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه،اقدامات ائتلاف ایالات متحده آمریکا تنها مانعی برای پاک سازی و از بین بردن عناصر تروریستی داعش در سوریه است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.