در حالی که تنها چند روز تا برگزاری انتخابات سراسر انگلیس باقی است، کارزارهای انتخاباتی در این کشور به اوج خود رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه سان، انتخابات زودهنگام انگلیس تا چند روز دیگر برگزار می شود و دو حزب کارگر و محافظه کار تلاش می کنند تا حمایت مردم کشورشان را جلب کنند.

رقابت در اصل میان «ترزا می» نخست وزیر و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در جریان است.

برگزیت یا خروج انگلیس از اروپا یکی از اصلی ترین تاثیرات را روی این انتخابات گذاشته است.

دو رقیب دوشنبه شب در یک مناظره تلویزیونی حاضر شدند و به سوالات مطرح پاسخ دادند. این مناظره در استودیوی اسکای نیوز در شهر «لندن» برگزار شد.

برگزیت از مهمترین موضوعات مطرح در این مناظره بود. در همین ارتباط ترزا می تاکید کرد که در صورت دست نیافتن به توافقی مناسب، از مذاکرات با اتحادیه اروپا عقب خواهند نشست. او گفت که نرسیدن به توافق، بهتر از دست یافتن به توافقی بد است و باید آماده باشیم که در صورت لزوم مذاکرات را ترک کنیم.

در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و رهبر مخالفان دولت با اذعان به قبول نتیجه همه ‌پرسی برگزیت، اطمینان داد که در صورت پیروزی در انتخابات با اروپا به توافق خواهد رسید. او بر این نکته تاکید کرد که برای او دسترسی به تجارت آزاد با بازارهای اروپا به منظور حفظ مشاغل کشور در اولویت قرار دارد.

او همچنین گفت که آینده روابط کشورش با اروپا موضوع مهمی است.

گرچه به باور بسیاری از تحلیلگران جرمی کوربین در این مناظره خوش درخشید اما نظرسنجی ‌ها از برتری حزب حاکم و محافظه ‌کار انگلیس نسبت به حزب کارگر حکایت دارد.

مردم این کشور (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) سال گذشته رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند ولی هنوز مذاکرات خروج آغاز نشده‌ است. دولت انگلیس هم یک ماه پیش خبر داد انتخابات زودتر از موعد در روز هشتم ژوئن برگزار می‌ شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.