در آمریکا طرح ایجاد یک کانال مناسب برای اقدام سیاسی علیه «دونالد ترامپ» به شکل یک کارزار ملی برای فشار آوردن به جمهوری خواهان مطرح شده است که موضوع استیضاح وی را مورد بررسی قرار دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «اندی اشموکلر» در گزارشی در روزنامه آمریکایی هافینگتن پست نوشت: این هفته من «باب گودلیت» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا را به چالش کشیدم. من این کار را با کمک رسانه ها و در مقابل دیدگان عمومی انجام دادم.

من می خواهم بگویم روشی که من با آن گودلیت را به چالش کشیدم، می تواند به عنوان یک برنامه در سراسر کشور برای مقابله با همه جمهوری خواهان در کنگره که به جای قانون اساسی در حال حفاظت از ترامپ هستند، مورد استفاده قرار گیرد. (و به نظر می رسد بسیاری از جمهوری خواهان، مانند همه کسانی که در آن زمان اصرار داشتند که نیازی به انتشار اظهارنامه مالیاتی او نیست، باید پاسخگو باشند.)

رویارویی من با  گودلیت شبیه به یک تئاتر سیاسی بو که در آن، من بر روی پله های دفتر وی در هریسونبرگ ایستاده بودم و فریاد می زدم:

«مردم آمریکا به این باور رسیده اند که دونالد ترامپ تهدیدی برای نظم قانون اساسی کشور است.»

گودلیت - مانند همه اعضای کنگره - سوگند یاد کرده است که از قانون اساسی آمریکا حمایت و دفاع کند. بنابراین اگر این موضوع درست باشد، گودلیت باید قطعا بررسی کند که ترامپ جرائمی را مرتکب شده که نیاز به استیضاح او باشد.

گودلیت در موقعیتی قرار دارد که به خصوص به این بحران مربوط است: او رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان است که استارت مسائل مربوط به استیضاح ترامپ باید از آنجا آغاز شود. و این بدان معناست که به خصوص او وظیفه دارد، با توجه به سوگندی که برای محافظت از قانون اساسی خورده، بررسی کند که آیا ترامپ تهدیدی برای نظم قانون اساسی هست یا خیر.

از قانون اساسی باید در برابر تهدیدات حمایت شود.

آنچه که مرا به سمت مباحثه با گودلیت سوق دارد، این بود که من سه بار قبلا در طول مبارزات انتخاباتی سال 2012، زمانی که رقیب دموکرات او بودم، با او به مشاجره پرداخته بودم.

حزب جمهوری خواه حزبی است که در نسل گذشته به حزب دروغ تبدیل شده است. فساد اخلاقی در حزب جمهوری خواه در حال حاضر به اوج خود رسیده است تا جایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور مان به یک دروغگو فوق العاده تبدیل شده است.

به چالش کشیدن  گودلیت در هفته گذشته تلاشی دیگری برای تاکید بر این حقیقت است که دونالد ترامپ باید استیضاح شود.

هیچ جمهوری خواهی در کنگره (مجلس یا سنا) چنین موقعیت محوری که گودلیت به عنوان رئیس کمیسیون قضایی مجلس داراست، ندارد. اما همه این جمهوری خواهان وظیفه دارند با رئیس جمهور که قانون اساسی ما را تهدید کرده است، مقابله کنند.

و هر یک از آنها برای حفاظت از قانون اساسی مان سوگند یاد کرده است.

سوگند یک تعهد جدی است و فردی که سوگند می خورد باید در برابر خداوند پاسخ دهد. این یک تعهد است  و فرد متعهد برای تحقق این سوگند دست به هر کاری می زند. ادای سوگند در ریشه های قرون وسطایی خود بدان معنی است که فردی که سوگند یاد می کند باید حتی تا پای مرگ به قول خود وفادر بماند.

فردی که سوگند می خورد هیچ راه فراری ندارد. سوگند یک تعهد بی حد و حصر است. سوگند هیچ راهی برای فرد نمی گذارد که به کاری خلاف آن دست زند زیرا این کار به لحاظ سیاسی ناخوشایند است.

اما این سیاست های حزبی و جاه طلبی های شخصی است که جمهوری خواهان، از جمله  گودلیت را واداشته تا با تهدیدی که در حال حاضر از سوی یک رئیس جمهور عجیب بر ملت ما تحمیل شده مقابله نکنند.

برای ایجاد یک کانال مناسب برای اقدام سیاسی علیه ترامپ باید یک کارزار ملی برای فشار آوردن به جمهوری خواهان راه اندازی کرد که موضوع استیضاح ترامپ را مورد بررسی قرار دهد.

من پیشنهاد می کنم نام این کارزار را «استیضاح ترامپ؟» بگذاریم.

علامت سوال بخش ضروری این عنوان است، زیرا این همان چیزی است که لزوم انجام تحقیقات را برجسته می سازد. پیش داوری لازم نیست. اتهامات و محاکمه لازم نیست. اما برای پاسخ گویی به سوالات فوری به تحقیق نیاز است. «آیا دونالد ترامپ جرائمی که شایسته استیضاح وی باشد، مرتکب شده است؟ آیا او تهدیدی برای قانون اساسی است؟»

دو چیز مورد نیاز است:

اولا انجام تحقیقات به طور خاص بر موضوع استیضاح متمرکز شده است. نه تحقیقات اف بی آی و نه کمیته اطلاعات بر این محور متمرکز نشده است بنابراین لزومی برای استیضاح نمی بیند.

دوما نیاز است که جلسات استماع به صورت علنی برگزار شود - همچون زمان واترگیت - تا مردم نیز در جریان تحولات قرار گیرند. این تنها راهی است که ما می توانیم با توسل به آن امید داشته باشیم که مردم آمریکا آماده کشف شواهد باشند و اقداماتی که نیاز است انجام دهند.

جمهوری خواهان مدت طولانی است که این حزب را در اولویت ملت مان قرار داده است. اما حمایت از ترامپ با توجه به اتهاماتی که وی با آنها مواجه است به ویژه برای آنها خطرناک است؛ زیرا آنها با این کار سوگند شکنی می کنند.

کارزار «استیضاح ترامپ؟» می تواند همچون پتکی بر سر ترامپ و جمهوری خواهانی فرود آید که سوگند شکنی کرده، و از تعهدات خود تخلف کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.