' رایلا اودینگا' نخست‌وزیر کنیا و هیات همراه روز یکشنبه باحضور در حرم امام خمینی (س ) به بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،نخست وزیر کنیا و همراهان با نثار تاج گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند.
'رایلا اودینگا' نخست‌وزیر کنیا و هیات همراه روز یکشنبه در حاشیه ادای احترام در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی در سخنانی گفت :امام خمینی (ره)تنها متعلق به مردم ایران نیست بلکه به تمام بشریت تعلق دارد.
وی افزود: حیات و ممات امام راحل برای اسلام و حقوق بشر صرف شد.
وی اظهار داشت:زحماتی که امام خمینی (س ) برای جهان بشریت متحمل شد قابل تقدیر است .
نخست وزیر کنیا با بیان اینکه امام خمینی (س) برای بشریت الگو است گفت:دنیا امروز امام خمینی (س) را بعنوان دانشمند و عالم بزرگ می شناسد و مردم دنیا هر روز بیشتر با تفکرات و اندیشه های امام آشنا می شوند.
وی تاکید کرد: امام خمینی (س)برای بشریت یک حجت است و امروز کشورهای مختلف اندیشه های امام را بعنوان الگو مورد توجه قرار داده اند.
نخست وزیر کنیا هنگامیکه درخصوص شخصیت و ویژگیهای امام راحل سخن می گفت چندین بار اشک ازچشمانش جاری شد.
همچنین رایلا اودینگا'در پایان ادای احترام دفتر یاد بود آستان مقدس امام خمینی (ره ) را امضا کرد.
در این مراسم شرکت کنندگان با حضور بر مزار شهید آیت الله بهشتی،شهیدان رجایی و باهنر یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
نخست وزیر کنیا روز شنبه در نخستین مرحله از سفرش به ایران وارد بندر ماهشهر شد و به همراه معاون اول رییس‌جمهوری،کلنگ احداث بزرگ‌ترین پایانه غلات خاورمیانه را در این بندر ماهشهر به زمین زدند.
در ادامه این مراسم مدیر آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره ) با خوش آمد گویی به نخست وزیر کنیا و همراهان هدایایی به آنان اهدا کرد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.