ایالت میشیگان، با حدود 8.4 میلیون رای دهنده ثبت نام شده و 15 رای کالج الکترال از 270 رای مورد نیاز برای پیروزی، یکی از هفت ایالت رقابتی (خاکستری) ایالات متحده است که در انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش جماران، رویترز نوشت: در ایالت میشیگان، کاملا هریس و دونالد ترامپ در حال مبارزه برای کسب نظر رأی دهندگانی هستند که شامل یک جمعیت بزرگ عرب-آمریکایی و مسلمان است که نگران بمباران غزه توسط اسرائیل هستند. در این ایالت همچنین، کارگران اتحادیه نگران هستند که چگونه وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند، صنعت خودروی ایالات متحده را که دفتر مرکزی آن در دیترویت، بزرگ‌ترین شهر ایالت میشیگان است، تغییر شکل دهد.

روز اصلی انتخابات امریکا، پنجم نوامبر است، اما رای گیری زودهنگام در میشیگان، مانند بسیاری از دیگر ایالت‌ها، در جریان است.

روز گذشته (شنبه) ترامپ در یک گردهمایی در خارج از دیترویت سخنرانی کرد و گفت که به تازگی با گروهی از روحانیون مسلمان محلی دیدار کرده و استدلال می‌کند که او سزاوار حمایت از سوی رای دهندگان مسلمان است؛ چراکه به درگیری‌های خاورمیانه پایان و صلح را در خاورمیانه به ارمغان می‌آورد!

ترامپ در حومه دیترویت گفت: «این تمام چیزی است که آنها می‌خواهند.»

امروز، ترامپ به طور کامل از اسرائیل حمایت می‌کند اما نگفته است که چگونه و با چه قیمیتی به درگیری در آن‌جا پایان می‌دهد.

با این حال، به نظر می‌رسد که ترامپ نظر برخی آمریکایی‌های مسلمان که از حمایت جو بایدن و هریس از اسرائیل ناراحت هستند، و علی‌رغم اینکه ترامپ در اولین دوره ریاست‌جمهوری خود، مهاجرت از برخی کشورهای دارای اکثریت مسلمان را ممنوع کرده است، جلب کرده است.

در کمپین روز گذشته ترامپ در دیترویت، بلال الزهیری؛ از مرکز اسلامی دیترویت به ترامپ که روی صحنه بود پیوست و گفت: از مسلمانان می‌خواهیم در کنار ترامپ بایستند؛ چراکه او وعده صلح می‌دهد.

ایالت میشیگان، با حدود 8.4 میلیون رای دهنده ثبت نام شده و 15 رای کالج الکترال از 270 رای مورد نیاز برای پیروزی، یکی از هفت ایالت رقابتی (خاکستری) ایالات متحده است که در انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد.

میشل اوباما روی صحنه برای هریس

در شهر کالامازو در جنوب ایالت میشیگان، در حدود 130 مایلی (210 کیلومتری) جایی که ترامپ سخنرانی کرد، کاملا هریس تضادهایی را بین خود و ترامپ در مورد مسائلی مانند حقوق سقط جنین، مالیات و مراقبت‌های بهداشتی مطرح کرد.

اما پیش از ورود هریس، میشل اوباما؛ همسر باراک اوباما، با ایجاد تمایز بین این دو نامزد بر اساس شخصیت و شایستگی‌های شخصی، جمعیت را برانگیخت و گفت که در نحوه رفتار با ترامپ و هریس تفاوت‌های دوگانه وجود دارد.

میشل اوباما، با دعوت از رای دهندگان بلاتکلیف گفت: «امیدوارم مرا ببخشید از اینکه برخی از ما تصمیم می‌گیریم بی کفایتی فاحش ترامپ را نادیده بگیریم.»

همسر باراک اوباما همچنین به طور مفصل به سلامت زنان پرداخت و گفت: ترامپ نتوانسته است پیچیدگی آن را نشان دهد و قول او برای لغو قانون مراقبت مقرون به صرفه که در دوران ریاست جمهوری همسرش تصویب شد، بر «کل سلامت زنان و همه آن‌ها» تأثیر خواهد گذاشت.

هریس همچنین در این گردهمایی درباره فریادهایی در مورد جنگ غزه پاسخ داد: «در مورد غزه، ما باید به آن جنگ پایان دهیم.»

هریس گفت: در طول هشت سال گذشته، دونالد ترامپ روز به روز گیج‌تر، بی‌ثبات‌تر و عصبانی‌تر شده است، و واضح است که او به طور فزاینده‌ای بی‌قرار است. آخرین بار، حداقل افرادی بودند که می‌توانستند او را کنترل کنند، اما امروز دیگر کسی نمی‌تواند او را کنترل کند.

پس از ترک میشیگان، ترامپ به پنسیلوانیا سفر کرد، جایی که سعی کرد با تجمع در محوطه دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، رای دهندگان جوان را جذب کند. او گفت: «ما باید یک پیروزی بزرگ در 5 نوامبر به دست آوریم.»

نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟

نظرسنجی‌ها رقابت تنگاتنگی را نشان می‌دهند. نظرسنجی اخیر رویترز/ ایپسوس نشان داد که هریس در سطح ملی با 46 درصد به 43 درصد از ترامپ پیشتاز است و در میشیگان، هریس با 47.6 درصد به 47.1 درصد پیشتاز است.

از زمان انتخابات 2020، میشیگان برای اولین بار رأی گیری حضوری زودهنگام را راه اندازی کرده و به حوزه‌های قضائی با بیش از 5000 نفر اجازه داد تا از هشت روز قبل از روز انتخابات در 5 نوامبر، پردازش و جدول بندی برگه‌های رای پستی را آغاز کنند.

وزارت امور خارجه میشیگان روز جمعه اعلام کرد که تاکنون 19.5 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده در میشیگان، یا نزدیک به 1.42 میلیون نفر، رای داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.